[170] a králi uherskému [224r]číslo strany rukopisutoho túžíchu.
Potom král po roce do Čech přijede
a Horníky s sebú z Čech ven vyvede.
Téhož léta M. CCCC. XX. stalo se na Táboře mezi kněžími veliké rozdělení a mezi lidem búření. Mistr Jičín a Filip, kněz Prokop Holý, Chřenovský, Štěpán Pacovský, Abraham jednu stranu držíchu, ale Martínek kazatel Húska z Moravy, Petr Kániš a Jan Bydlinský, Bartoš a Mikuláš slepý a Tršáček, ti počechu tělo boží modlú a motýlem nazývati a mnohé ohyzdy proti velebné svátosti počechu vynášeti a vždy chtíce potlačiti a kněží zmordovati. Tak pak vespolek se vadíchu a Martínka pikhartem nazýváchu, neb ta strana Martínkova pokútně v hospodách počechu sobě kázati a divné obyčeje neslýchané mezi sebú mieti.
Potom se s Tábora pryč bráchu,
s ženami i s dětmi do Přibenic se stěhováchu.
[175] Těch lidí na tři sta bíše,
a u víře divně ten lid blúdíše.
Tu na hradě i dole bydléchu
a nepoctivě se scházíchu.
A jiní nazí běháchu,
[180] neb sú již někteří smysla zbyli,
protože se mnoho postili,
chtíce, aby jim buoh svú vuoli zjevil,
ano je byl ďábel přelúdil.
Potom kněze Martínka na Tábor pozvachu
[185] a tu se s ním hádáchu.
Potom musil v kostele státi
a na kazatedlnici odvolati.
Potom jim tu nedachu býti,
až musiechu do jednoho lesa jíti
[190] proti Dražicóm nad řekú,
tu opět chvíli bydléchu.
A když to Žižka zvědě,
ihned na ně jede
a zjímav do Klokot je vede.
[195] Tu dlúho s nimi pracovali,
aby svého bludu ostali,
ale druzí nikoli nechtěli,
až jich tu čtyřmezcítma[7]zapsáno číslicí XXIIIIa upálili.
Ale ještě jich mnoho bylo
[200] na Bernatické lesy uteklo,
[ti tu]text doplněný editorem opět bydléchu,
a zjímavše je, i [spálichu]text doplněný editorem[8]rukopis je poškožený.