[198r]číslo strany rukopisutebe nezabiem protožes nesl archu boží před Davidem, otcem mým, a nesl si práci ve všem, v níž je pracoval otec mój. I vyvrhl jest Šalomún Abiatara, aby nebyl knězem božím, aby naplněna byla řeč boží, kterúž jest mluvil nad domem i nad pokolením Eli v Silo.“ Aj, teď máš, že ne toliko odjal Šalomún požitek najvyššímu biskupu, alebrž ssadil s kněžství. Druhé diem, že poněvadž každý král moc má od Boha nad svým královstvím, aby všecko království zpravoval v pravdě a v spravedlnosti. A poněvadž kněží sú v království, tehdy král má je zpravovati v pravdě a v spravedlnosti. A nespravoval li by jich v pravdě a v spravedlnosti, když by jim přepustil bydleti v zjevné zlosti proti najvyššímu králi, jako nedbalivý sluha a tak neprávě by vedl úřadu královského[415]celá věta připsána na okraji jinou rukou. Duovod této řeči jest bulla svatého Petra, v níž přikazuje[416]na okraji připsáno „1Ptr 2“, aby všichni byli poddáni králi jakožto najvyššiemu. A proč? Protože král i jiní páni jsú od Boha posláni, aby nad zlými mstili a dobré aby velebili. Protož die sv. Petr: „Poddáni buďte každému člověku pro Boha, i králi jako najvyššímu, i vódcem neb vévodám jako od něho, to jest od Boha [198v]číslo strany rukopisuposlaným na pomstu zlých a k chvále dobrých.“ Aj, teď máš, že ne toliko králi, ale i vévodám i každému člověku mají poddáni býti pro Boha, a to neb poslúchajíce v dobrém, neb trpíce od nich pro hříchy, kteréž by učinili. Neb die sv. Petr, že od Boha sú posláni králové i páni, aby nad zlými mstili. A toho také dovodí sv. Pavel[417]na okraji připsáno „Rom 13“, že ne darmo knieže meč nese, ale jako sluha boží na pomstu zlých. A že snad opět kanec kúsavý, klapaje zuby, řekl by, že meč knieže má, ale ne nad kněžími, protož sv. Pavel die: „Každá duše, to jest každý člověk, jenž duši má, mocem vyšším poddána buď, neb nenie moc jedné od Boha, a které věci od Boha jsú, řádné jsú. Protož ktož se protiví moci, božiemu se řádu protiví. A kteříž se protiví, ti sobě zatracenie dobývají. Neb kniežata nejsú k bázni dobrého skutka, alebrž zlého. A chceš li se nebáti moci, čiň dobré, a budeš míti chválu z toho, nebť boží sluha jest tobě k dobrému. Pakli zlé učiníš, boj se, neb ne darmo meč nese. Nebť boží sluha jest mstivý v[418]„v“ připsáno nad řádkem hněvu nad těmi, jenž zlé činí.“ Aj, teď máš