umořili. A též i nynie se děje a bude se díti, že ty, kteříž z dobré žádosti Písmem hříchy treskcí a pravdu káží, ty hubí a za kacieře mají. Ale však ti nemají odpadnúti, majíce svého Spasitele před sebú jako zrcadlo a jeho těšenie.
Ale vytasí se z nich mnohý a die, že jim jakžto starším, jenž mají súditi, a mnohým, jenž Písmo umějí, má více věřeno býti, neb oni mají lid zpravovati. Kterakž tehdy jim nemá více věřeno býti než kněžím chudým, zavrženým? K tomu odpoví lotr neučený v Písmu, jenž jest proti všem biskupóm, mistróm i proti rytieřóm i proti všem, jenž sú Krista nevinného potupili a jemu se rúhali, vydal pravé svědecství, řka, že nic zlého Kristus jest neučinil. Aj, tomu lotru jest viece věřiti než oněm všechněm, jenž sú křičeli, že Ježíš hoden jest smrti. A k tomu podobně a vesele cierkev svatá zpievá: „Věřiti jest viece samé Mariji pravé nežli židovské zběři falešné.“ A že milostivý Pán Buoh dává sprostným poznání pravdy, jenž v pokoře jeho přikázaní drží, a skrývá ji před mudrci světa, protož chválil jest Kristus otce a potvrdil jest této pravdy, že takým jest věřiti, řka: „Chválím tě, Otče, Pane nebe i země, že si skryl tyto věci od múdrých a opatrných a zjevils je maličkým“, to jest pokorným a v světu zavrženým. I zdaliť neměli sú lidé více věřiti dvanácti apoštolóm chudým, sprostným a v světě zavrženým viece než všem biskupóm, mistróm, kněžím i zákonníkóm pohanským i židovským, jenž sú tú cestú šli, kterú šel Kristus? Protož lidé mají míti tuto opatrnost, že ktož se lépe sjedná s zákonem Kristovým a s životem jeho, tomu mají více příchylni býti, než by jiných bylo tisíc, kteříž by se nesjednávali s zákonem a s životem jeho. V příkladě: když hrají v kúle, tehdy zmietku mecí napřed a potom kúlemi kotí, a ktož blíže přikotí, ten jest získal. A když se přihodí, že nemohú rozeznati, čí kúle jest blíže k zmietce, tehdy vezmú mieru i měří od zmietky k kúlém a miera ukáže, která jest bližší kúle. Tak něco jest podobno o Kristovi neb o jeho pravdě. Kristus, ten