když on dá a tento vezme penieze od svěcení. Protož die žalostivě sv. Ambrož: „Věrně, to jest, že mě bolí, že arcibiskup, to jest papež, tělestně biskupa učinil, neb jest pro penieze duchovně malomocného světil. Peniezi buďte s tebú na zatracení, že dar Ducha svatého za penieze kúpil jsi a kúpi divnú dušem na zatracení dokonal jsi.“ A opět die: „Jistě očima tělestnýma zdá se jako biskup veliký a božiemu vidění jest malomocný veliký. Penězmi dobyl nehodného kněžství a před Bohem ztratil duši. Tělo přijelo dóstojenství a duše ztratila poctivost.“ To sv. Ambrož. A opět die: „Nalézají se mnozí, trhem daru chtíc kúpiti dar Ducha svatého, když penieze dávají, aby biskupské duostojenství vzali, nepomníc slov Petrových, jenž jest řekl k Šimonovi: „Peniezi tvoji buďte s tebú na zatracení, žes se domněl dar boží za penieze míti.“ To sv. Ambrož.
A tak již máš, že ani kosteluov, kapel, oltářóv, ani žákóv má biskup světiti z peněz. Protož k obému die ustanovení: „Ustanovujem, že jakož od svěcenie oltářóv, kosteluov a od svěcenie kněžského nic nemá vzato býti, též také ani za balsám, to jest k svěcení, ani za světla aby kněží, kteříž olej, to jest svěcení, berú, nic nedali. Ale biskupové kostelními nábytky balsám ať kupují i světla každý v svém kostele.“ To ustanovení kdy naplní ti, jenž za olej svatý penieze berú, a ti, kteříž jej vezmúce, dráže prodávají, a tak v kacieřství upadují? A ta prodávaní tupí zbor triburský a ustanovení, jenž die: „Řečeno jest, že obykli sú v některých miestech za brání křižma neb oleje penieze dávati, též za křest i za božieho těla přijímaní. To že svatokupecství jest, pohaněl jest svatý zbor a proklel jest. A ustanovil jest, aby potom ani za svěcení, ani za křižmo neb za olej svatý, ani za pohřeb, ani za božieho těla přijímaní co bylo žádáno. Ale darmo