vystřeže a následuje svého v životě svatém Spasitele, tehda má právo ku požívaní všech věcí v světě, tak jako sú měli apoštolé, a nemá tiem hrd býti. Neb ktož jest světější než on, ten má před Bohem lepší právo nežli on jakožto milejší a dóstojnější syn Pána Boha, jenž jest král všeho světa. A kromě toho práva ku požívaní světa má ještě právo, aby slúžil cierkvi svaté a aby ji zpravoval, učil a řídil vedlé Písma svatého. Ale toť jest jiné než panování světské, v němž lehce blúdí lidé, a zvláště duchovní. Ale úřad papežský jest jako i apoštolský slovo boží kázati, posvátné věci pósobiti a pilně se Bohu za lid modliti. Ale zboží světa tohoto zpravovati, to na nižší stav sluší, na světský. Protož má patřiti papež, kterak Kristus a Petr nepletli sú se, aby sbožím světským vládli. Neb řekl jest jednomu, jenž jest řekl: „Mistře, řci bratru mému, ať rozdělí se mnú dědicství. A on vece jemu: „Člověče, kto mne ustavil súdcí aneb děličem nad vámi?“ A opět kdy jeden řekl k němu: „Pójdu za tebú, kam kolivěk puojdeš.“ I vece jemu Ježíš: „Lišky dúpata mají a ptáci nebeští hniezda, a syn člověka nemá, kde by hlavu svú sklonil.“ A také řekl jest Pilátovi, když mu řekl: „Lid tvój a biskupové tvoji dali sú mi tě. Cos učinil?“ Odpověděl Ježíš: „Království mé není s tohoto světa, by s tohoto světa bylo království mé, sluhy mé jistě postavili by se o mě, abych nebyl dán Židuom. Ale není království mé odsud.“ Aj, teď má papež příklad, má li súditi svět o penieze a královstvím vlásti a vešken svět pod se kasati a mnohými poklady vlásti, čili říci, jako řekl sv. Petr: „Střiebro a zlato není mně, ale co mám, to dám. Ve jméno Ježíše Krista vstaň a choď.“ A tak muož dobře věrný křesťan rozvážiti, že papež a tak i každý biskup má Krista následovati,