[88r]číslo strany rukopisuZ toho židovské starosty počěchu Ježíšovi záviděti, protož jěli sě raditi, kak by jeho mohli v kterém hýření nalézti. Mezi sobú takto mluviechu: „Ač ty diábly vyhoní, to ne svú mocí činí, ale Bélzebuba, mocného diábla, mocí činí.“ K tomu jim Ježíš právě odpověděl, ač křivdu mluviechu, pravým podobenstvím toho dosvědčil.[8]Mt 12,24–25 Potom jim protivně dořekl a řka: „Vy jste od otce diábla pošli, nebo diáblové skutky činíte, závist i nenávist proti mně nesete.“[9]J 8,44 To je potom o nich právě v svatém Čtení pisáno: „Vidieše Pilát, ež pro závist na smrt Ježíše Židé biechu dali, v tej závisti hledáchu, kak by jeho ukamenovali,[10]Mt 27,24 ale nesmějiechu, neb tehdy pod královstvím římským biechu.“ V tom čase od svatého Jana smrti až do svého umučenie Ježíš mnoho divóv činil, pěti bochenci mnoho lida nakrmil,[11]Mt 14,17–20 tři mrtvé vzkřiesil. Najprvé dceru toho kniežete, jenžto nad židovskými biskupy bieše,[12]Mt 9,23–25 jakžto v svatého Matějě Čtení píše sě. Druhého vzkřiesil syna jedné vdovicě, ano jej nesiechu na pohřeb z města. Jemužto mrtvému Ježíš vecě: „Mládenče, tobě kazuji, vstaň!“[13]L 7,14 jakžto píše [88v]číslo strany rukopisusvatý Lukáš ve Čtení. Třetieho vzkřiesil, jakožto svatý Jan píše, Lazařě[14]J 11,43 v ten pátek přěd svým umučením dvě neděli. Pro ňenžto div mnozí veň uvěřili a druzí to starostám židovským do Jeruzalema ve zlosti vzkázachu. To starosty uslyševše, v hromadu sě sezvachu a tu mezi sebú řekli: „Necháme li jeho tak mezi sebú choditi, vešken lid postúpí po něm, a tak Římené přijdúce z královstva nás vyženúce, bydliště naše obdrižie. Lepí jest jeden člověk umra, než by veškeren lid zahynul.“ To slovo Kaifáš v židovskéj radě promluvil, ale tomu nic neurozuměl, jež Ježíš sám radějí umřěl, než by národ lidský zahynul.[15]J 11,46–51 A to již byla prvá příčina nenávisti proti Ježíšovi, proněžto jeho smrti hlédali. Od toho dne, jakž Ježíš Lazařě vzkřiesil, nechodil do Jerusalema až do Květné neděle, ale v Galilei s apoštoly přěbýval jest vždy.
Odtad v sobotu před Květnicí s apoštoly do Betanie přišel. A tu, jako sě v svatém Čtení píše, k svým apostolóm promluvil a řka: „Aj teď již vzendemy do Jerusalema a tu syn člověčí bude prorazen i dán