Z toho židovské starosty počěchu Ježíšovi záviděti, protož jěli sě raditi, kak by jeho mohli v kterém hýření nalézti. Mezi sobú takto mluviechu: „Ač ty diábly vyhoní, to ne svú mocí činí, ale Bélzebuba, mocného diábla, mocí činí.“ K tomu jim Ježíš právě odpověděl, ač křivdu mluviechu, pravým podobenstvím toho dosvědčil. Potom jim protivně dořekl a řka: „Vy jste od otce diábla pošli, nebo diáblové skutky činíte, závist i nenávist proti mně nesete.“ To je potom o nich právě v svatém Čtení pisáno: „Vidieše Pilát, ež pro závist na smrt Ježíše Židé biechu dali, v tej závisti hledáchu, kak by jeho ukamenovali, ale nesmějiechu, neb tehdy pod královstvím římským biechu.“ V tom čase od svatého Jana smrti až do svého umučenie Ježíš mnoho divóv činil, pěti bochenci mnoho lida nakrmil, tři mrtvé vzkřiesil. Najprvé dceru toho kniežete, jenžto nad židovskými biskupy bieše, jakžto v svatého Matějě Čtení píše sě. Druhého vzkřiesil syna jedné vdovicě, ano jej nesiechu na pohřeb z města. Jemužto mrtvému Ježíš vecě: „Mládenče, tobě kazuji, vstaň!“ jakžto píše svatý Lukáš ve Čtení. Třetieho vzkřiesil, jakožto svatý Jan píše, Lazařě v ten pátek přěd svým umučením dvě neděli. Pro ňenžto div mnozí veň uvěřili a druzí to starostám židovským do Jeruzalema ve zlosti vzkázachu. To starosty uslyševše, v hromadu sě sezvachu a tu mezi sebú řekli: „Necháme li jeho tak mezi sebú choditi, vešken lid postúpí po něm, a tak Římené přijdúce z královstva nás vyženúce, bydliště naše obdrižie. Lepí jest jeden člověk umra, než by veškeren lid zahynul.“ To slovo Kaifáš v židovskéj radě promluvil, ale tomu nic neurozuměl, jež Ježíš sám radějí umřěl, než by národ lidský zahynul. A to již byla prvá příčina nenávisti proti Ježíšovi, proněžto jeho smrti hlédali. Od toho dne, jakž Ježíš Lazařě vzkřiesil, nechodil do Jerusalema až do Květné neděle, ale v Galilei s apoštoly přěbýval jest vždy.
Odtad v sobotu před Květnicí s apoštoly do Betanie přišel. A tu, jako sě v svatém Čtení píše, k svým apostolóm promluvil a řka: „Aj teď již vzendemy do Jerusalema a tu syn člověčí bude prorazen i dán