[480r]číslo strany rukopisua sstúpil sem zprostiti jeho.“ Třetie vidí Bóh, pán Kristus[33]„pán Kristus“ připsáno stejnou rukou nad řádkem, hřéšné, aby je ku pokání přivedl, jakožto vzhlédl na Petra po jeho zapření. Čtvrté patří na své zvolené, aby jich povýšil v úřady své duchovnie, tak jest viděl Matúše a povolal ho k apoštolství, Matúš 9 a Lukáš, 15. kapitola. A tak viděl tato dva prvnie svá apoštoly. O nichž tuto die čtenie: „Viděl dva bratry.“ Neb Bóh svornost všěch lidí, a zvláště bratróv miluje. Jakož die prorok v žaltáři: „Aj, jak dobré a utěšené bydliti bratróm v jednotě!“ A protož mrzí ho zvláště ten, ješto sěje mezi bratří róznicě, Proverbiorumcizojazyčný text, 6. kapitola: „Šestera věc, jiežto nenávidí Pán Bóh, a sedmá mrzí jeho duši. Oči pozdvižené, jazyk lživý, rucě, kteréžto krev nevinnú prolévají, srdce, ješto skládá přezlá myšlenie, nohy rúčie, ješto běžie ke zlému, svědka falešného a toho, jenž rosievá mezi bratří rozbroj.“ Pak[34]na okraji připsán jinou rukou nečitelný přípisek v tom, že die „dva“, znamená sě dvoje láska, jižto má mieti ten, ktož chce, aby pán Kristus naň vzhlédl jakožto na tato dva bratry, to jest, aby měl lásku k Bohu a lásku k svému bližniemu. Neb [480v]číslo strany rukopisuna těch dvú přikázaní lpí zákon i proroci, jakož die pán Kristus, Matúš, 22. kapitola.
Pak die dále: „Púštějíce sieti do mořě.“ Tuto slušie věděti, že sú troje sieti. Jedny sú lidí lakomých, jimižto lovie sbožie tohoto světa, to jest chytrostí, lstí, lží, násilím, krádežem, lichvú a neřádným obchodem a pochlebenstvím. O těch sietech píše svatý Job, 18. kapitola: „Vpustil v siet nohu svú. Bude jako chodidlo jeho osídlem a zapálí sě proti němu žiezen.“ Druhé sú sieti pokrytstvie, to jest zevnitřně svatost a vnitř zlost. O tom die prorok Ozee, 5. kapitola: „Osídlo učiněni ste stráži a jakožto siet rozprostřěná na hořě Tábor.“[35]Na okraji jinou rukou připsán nečitelný latinský přípisek. Třetie jest siet smilných, to jest krása, mladost, sytost, prázdnost. O tom v Příslovích, 7. kapitola: „V sieti polapila jeho mnohými řěčmi.“ Pak die dále: „Neb biechu rybáři,“ to jest tělesné ryby lapajíce, aby sě tiem živili, neb ten obchod móž veden býti bez hřéchu. Tu die sv. Jan Zlatoústý: „Proto sú rybáři voleni za apoštoly, neb jich úřad tělesný aneb obchod znamenal jest podobně jich úřad budúcí.“ A toť die: „V těchto rybáři bývají