[469r]číslo strany rukopisutak hluboko ani tělo v hrobě tak hlubocě pokopáno, by neslyšalo toho křiku.“ Pak die dále: „Aj, ženich přišel, vyjděte proti němu!“ Tu die Gorra: „Aj, tma hrozná hledíciemu, neb o pól noci. Zvuk strašný slyšíciemu, neb křik učiněn jest. Pověst utěšená dobrým: Aj, ženich přišel. Div všěm divný. Vyjděte proti němu!“ Pak die dále: „Tehdy vstaly sú všěcky panny ty,“ to jest všickni lidé, dobří i zlí, z mrtvých vstanú. O tom die apoštol la Corinthiorumcizojazyčný text, 15. kapitola: „Všickni zajisté vstaneme, ale ne všickni sě proměníme,“ to jest z smrtedlnosti v oslavnost. A to vstánie stane sě „rúče, ve mžení oka, v poslední trúbě, vztrúbíť jistě trúba a mrtvíť vstanú neporušení a my,“ to jest oslavení, „proměníme sě“ v nesmrtedlnost věčnú. Sv. Řehoř die: „Vstaly sú všěcky panny ty, neb všickni vyvolení i zavržení budú ze sna své smrti vzkřéšeni.“ [469v]číslo strany rukopisuPak die dále: „A okráslily sú lampy své.“ Gorra: „To jest připravily počty své, aby vydaly počet ze všěch skutkóv svých.“ A aby lampa právě byla okrášlena, tří věcí jest potřěbie. Prvá jest jasnost stkla. A na tom znamená sě čistota k sobě samému v svědomí v ctnostných skutciech. O tom die Písmo, Ecclesiastescizojazyčný text, 9. kapitola: „Každý čas rúcho tvé buď jasné.“ Druhá věc jest plnost oleje. V tom znamená sě milosrdenstvie tělesné i duchovnie k svému bližniemu. O tom Ecclesiastescizojazyčný text, 9. kapitola: „Olej s hlavy tvé nepohyň.“ Třetie zažženie ohně. V tom sě znamená viera a láska, viera skrze knot a láska skrze oheň. O tom die Pán Bóh v Levitiku, 6. kapitola: „Oheň na oltáři mém vždycky hořěti bude, kterýžto krmiti bude kněz, přikládaje drva.“ Pak svatý Řehoř die: „Lampy okrašlují, neb skutky své s sebú nesú, za něžto věčné blahoslavenstvie vzieti čekají.“ Ale řekl by někto: „Však tuto praví, že vstaly sú všěcky panny ty,“ to jest opatrné i bláznivé, „a okráslily sú lampy své.“ Kterak zlí mohú okrásliti své zlé