„Protože sem povolal, a neodpověděli ste, mluvil sem, a neslyšěli ste, protož die Pán Bóh: ‚Aj, slúhy mé jiesti budú, a vy lačni budete. Aj, slúhy mé píti budú, a vy žiezniti budete. Aj, slúhy mé veseliti sě budú, a vy budete zahanbeni. Aj, sluhy mé chváliti budú pro radost srdce, a vy budete křičěti pro bolest srdce a pro skrúšenie srdce výti budete.‘ “ A protož o prvém die takto: „Chodě Ježíš podlé moře galilejského.“ Tuto slušie věděti, že, jakož die mistr Haymo, pán až do třidcátého léta věku svého podlé těla neměl jest učedlníkóv, ale maje let třidcěti, pokřtěn jest od svatého Jana, a inhed šel na púšť. A tu byl čtyrydcěti dní a čtyrydcěti nocí. A pak tepruv povolal apoštolóv a počal kázati. Najprvé v galilejské vlasti v krajině Zabulon a Neptalim a řka: „Pokánie čiňte! Přiblížíť sě královstvie nebeské.“ Jakož byl prorokoval o tom Izaiáš, 9. kapitola, řka: „První čas polehčena jest země Zabulonova a země Neptalimova.“ A protož zbieral sobě učedlníky u vlasti galilejské, jakož tuto praví sv. Matúš. Ale mohl by někto otázati, proč jest pán nepovolal dřieve učedlníkóv, ani kázal, ani křest přijal, leč měl plných let třidcěti. K tomu má býti odpovědieno, že věk člověčí jestiť dokonalý ve třidcěti letech. Neb v ta doby člověk ku plné síle i plnému rozomu přišel jest. A poněvadž Kristus dokonalú svátost křtu chtěl ustaviti a dokonalý zákon kázati, hodné bylo, aby byl muž dokonalého věku. Druhé, neb pravda na pánu Kristu měla sě srovnati s podobenstvím Starého zákona. A poněvadž v Starém zákoně bylo podobenstvie pána Krista na svatých, na Jozefovi a na Ezechielovi a Jozef byl ve třidcěti letech, když jest učiněn vládařem země ejipské, jakož psáno jest, Ezechiel, 1. kapitola. Protož pán Kristus chtěl svój křest přijieti i své kázanie počieti i svých učedlníkov povolati ve třidcěti letech. A protož tuto svatý Matúš, čině zmienku o povolání učedlníkóv, i die takto: „Chodě Ježíš.“ Chodil bez ztravy, protož učedlníci, súce lačni, musili