[194r]číslo strany rukopisuale také i zlým. A neřekl toho ke všem po světě rozloženým v tu chvíli, i minulým, i budúcím. Nebo mnozí jsú spaseni dřéve, než sě Kristus narodil; a mnozí tehdy, když sě je[q]je] gye Kristus narodil, jakožto svatí mládencové, svatý Jan Křtitel; a mnozí tehda, když Kristus na nebe vstúpil, spaseni jsú a ještě[r]ještě] geſty budú buohdá nejedúc ani pijíce posvátně pod obojí osobú těla a krve Kristovy. A to dovodí svatý Marek ve čtrnádsté kapitole a řka: I pili z toho všickni, točíšto dvanádste apoštolóv jedno a ne jich viece. Jinak by evandělista svatý Marek řekl zle o minulé věci, že řekl: Pili. A to jest blud řěči, by euvanjelista co zle položil a křivě. A tu Kristus dávav apoštolóm posvátně tělo a krev pod obojí osobú, posvětil jě kardinály a biskupy a kněží a řka jim: Vezměte a jezte; toť jest tělo mé, v tom Kristus znamenávaje skrze ně budúcie všechny obětníky jedno a ne obec, kterážto má jedno pod jednú osobú přijímati[s]přijímati] przygymaly a ne pod obojí osobú posvátně. Dóvod toho jest také ze všeho Páně Kristova nasycenie, kteréž Kristus učinil zástupóm a učedlníkóm přěd smrtí svú a po svém z mrtvých vstání, jakož píše svatý Marek v třinádsté kapitole své,[2]věta zkomolena; snad je zde třeba doplnit „svatý Lukáš v“ poslednie ve čtrmezcetmé, že Kristus sedě se dvěma svýma učedlníkoma v Emaus s Lukášem a s Kleofem, vzal chléb a požehnal, zlámal i dával jim jiesti. Svatý Augustin die v omelí, že tělo své dal jim jiesti pod chlebnú osobú a tu nedie: Dal jim víno píti. V tom Kristus ukázal, že tehdy nebyla vuole jeho, aniž nenie jest, aby obec přijímati měla pod obojí osobú. Nebo, by jeho vuole k tomu byla, tehdy při tom nasycení napojil by zástupy a učedlníky