hlavu, jej až do mozku ranila. Abimelech žělejě, že jest ot ženy zabit a vzúfav do života řekl ku panoši svému: „Vyjmi meč svój a zabí mě, abych nebyl viděn, že sem ot ženy zabit.“ Abimelech ten hrdý diábla znamená, jenž proti těm, jenž jsú na věži, točíš v kostele viery křěsťanské, bojije. Ale obráncě našě matka božie Maria obranije nás ot diábelských lákaní obráněním milostivým. A netolik brání nás ot lákanie diábelského, ale také brání nás ot pokušenie tohoto světa a to obráněnie jest nám velmi potřěbno. Nebo pokušenie světská sú mnohá a rozličná. A najviece láká svět skrzě žádost panovánie, skrzě pýchu a skrzě žádost sobě jiné poddati. A to zjěvno jest na Nemot, Alexandru a na Nabochodonozorovi, na Atali a Absolonovi, na Adonibezech a na Kodorlamor. Některých pokúšie skrzě marnú lidskú chválu, jakož zjěvno skrzě Amana a Ezechiášě i Heroda a Agrippu. Některých vzkúšie skrzě lakomstvo užitkóv a lúpežóv, jakož zjěvno jest skrzě Bezi, Achor a Heliodora. Někteří vzkúšeni bývají na světě skrzě smilstvo a pržněnie, jakož zjěvno skrzě Zambri a Amona, Davida a Šalomúna. Někteří pokúšeni bývají skrzě bláznivú řěč a bohu porúhanie, jakož zjěvno jest skrzě Nabal, Senacherib a Roboam. Někteří skrzě utrhánie, zámutky a sváry, jakož zjěvno skrzě Mojžiešovu Mariji, skrzě Tobiášovu a Jákobovu ženy. Všě pokušenie svěcská přěmoci a jim utéci budem moci, budem li obránci naši Mariji vším srdcem milovati.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
To někdy znamenáno bylo na Davidovi, jejž dcera krále izrahelského vším srdcem milovala. A protož ona jemu pomohla od lákanie jeho nepřátel, spustivši jej okencem prázna preč pustila. Takež činí Maria svým milovníkóm spomáhajíc jim ve všěch pokušeních. Milujmyž tehdy a ctěmy buoží matku, naši obránci a milostivú bojovnici. Ať ona nás obrání ote zlého na tomto světě a za nás prosí syna svého na nebi. Ó, dobrý Jezukriste, uslyš Mariji za nás tebe prosící a pomoz jie za našě spasenie bojovati. Amen, amen.