vz[#]obrázek nebo jiný grafický prvekkřiešenie. Kámen tento dvě stěně v božiem chrámu spojil, nebo Kristus z lidu pohanského a židovského jeden kostel vzdělal. Na tom diele užíval své vlastnie krve a miesto kamenie užíval jest svého přesvatého těla. Ó dobrý Jezukriste, daj nám, abychom v tvém kostele tak živi byli, abychmy v tvém chrámu nebeském vždy přebývali. Amen.
O tom, jenž svrchu
V dřevniem rozdielu slyšiechom o slavném Kristově vzkřiešení. Potom slyšmy o divném jeho na nebesa vstúpení. Kristus z mrtvých vstav ne ihned na nebesa vstúpil, ale čtyřidsěti dní ostav na zemi mnohokrát se ukázal. Ve čtyřidsátý den dvakrát se svým učedlníkuom ukázal a oni na to hledě, an skrze oblak bielý nebe prorazil. A učedlníci stáchu a po něm na nebe hlediec i uzřiechu, ano dva anjeli u bielém rúšě s nimi stášta a jim pověděšta: „Jakož ste viděli Jezukrista, an do nebe jde, takežť súdit příde.“
To božie vstúpenie někda na řebří znamenáno bylo, jenžto patriarchovi Jákobovi ve sně byl ukázán. Jenž jedniem kon[#]obrázek nebo jiný grafický prvekcem země a druhým nebe dotýkáše a rytieřstvo anjelské po něm scházieše a vcházieše. Takež Kristus s nebe sstúpil a zasě vstúpil, když nebeské a zemské věci sjednati chtěl. Potřebie bylo, aby uložitel a smiřitel buoh člověk byl. Neb jinak by pokoje mezi bohem a člověkem nemohl učiniti. Buoh sa najvyší učiněn člověkem najnižším. A protož Kristus se řebří mezi zemí a mezi nebem učinil. Nynie pak scházějí anjelové po něm, milost nám přinosiece, a zase vzcházějí, dušě naše do nebe vnosiece. A nikdy vedě dřéve taký řebří učiněn nebyl, a protož nikdy žádná dušě do nebe vníti nemohla. Buď požehnán ten přeblažený a užitečný řebří, skrze ňž upokojen nemír tak dlúhý a tak zlý. Toto také na nebe vstúpenie Kristus mienil, když pohádku o ztraceniej ovci a nalezenéj kázal. Neb bieše řekl o někakém, ješto ze sta ovec byl jednu ztratil a nechav devadesáti a devieti na púšti šel hledat oné. A když ji nalezl, velmi se radoval a vloživ ji na svoji rameně domóv přinesl a svolav přátely své radost jim ukázal, aby