Satanáš, kterýž svodí veškeren svět; a shozen jest na zemi, i anjelé jeho s nim svrženi jsou.
Zjeve. 12
I vida sebe ďábel vyhnaného z nebe, v veliké však moci zůstaveného, i myslil, kterak by mohl nelibost učiniti Bohu a ve všem se jemu protiviti. A že viděl prvního člověka Adama s jeho manželkou v zemském ráji posazeného, totiž v místě rozkoši, a nevinností okrášleného a všech hovad, ptactva i ryb Pána a že měl obdržeti v nebi stolice, kteréž on s svými skrze pejchu stratil, litoval toho náramně. A závidě jeho šťastnosti, umínil ho přemoci a do cela zamordovati, znaje, že z zetlelého kořene aneb stromu nemohou než červivá jablka se roditi; i zstropil první boj na zemi s prvním člověkem skrze ženu. A ač bídný člověk byl silnější nežli ďábel skrze nevinnost; ale že opovrhl odění nevinnosti své, aby se ženě zalíbil, opustiv Boha a dav rajský zámek sobě poručený nepříteli Božímu, totiž ďáblu, nezachovav poslušenství a víry Králi nejvyššímu, totiž Bohu, svobodně se poddal, zrádce učiněn jsa, v ruce ďábla, a tak svítězil nad člověkem. Protož hned nejprv rozhněval se Buoh pro zradu, že tak opovrhl odění nevinnosti, vězněm se učinil i s potomky svými, pro tu věc Buoh vyvrhl jej z zemského ráje (jakož se pokládá v Kníhách Mojžíšových) a poslal ho na poušť v místo hovad a slzavé údolí.
1 Mojží. 3
Protož svatý David, připomínaje vyhnání prvního rodiče našeho, vydává se v slova svrchu položená: Člověk, když ve cti byl, etc.cizojazyčný text
Začíná se knížka o božských zjeveních svatého Metudia, biskupa a mučedlníka velikého, o královstvích národův a nejposlednějších časích, jisté ukázaní křesťanské od Adama až do posledního dne soudného
Kapitola první
Věděti zajiste sluší, že Adam a Eva, vyšedše z ráje, panicové byli.
Prvni přestúpení
Léta pak 30. vyhnání jejich z ráje; zplodili Chaina prvorozeného a sestru jeho Chalmanu.
Prvni věk. Prvorozený syn Adamův K[a]text doplněný editoremin
A po třidcátém jiném létě zplodili Abele a sestru jeho Deboru. Potom pak léta třidcátého stého života Adamova zabil Chain