[226r]číslo strany rukopisuz Norinberka a z Pomberga, holdy Čechóm jsú dávali, aby je tak ukrotili, aby tak velikých škod nevzali. Tu jsú Čechové veliký lúpež vzali. Jakož pravie, sedmdesát měst hrazených vypálili, hradóv a vsí, jimžto počtóv nevědie, kterýmžto Němci nemohli sú odolati na poli. A teprva k neděli masopustnie do Čech sú přijeli.
Potom bratřie táboři polní a sirotci v Slezí mnohokrát jsú byli, kdežto také jim, Slezákóm, veliké škody na lidech jsú činili i také na hradiech i na vsiech a mno[41]číslo strany ediceho jim stád zajímali a do Čech honili. Ale Slezáci nikdy sú s nimi nesměli se na poli potkati.
Léta božieho MCCCCXXXI. okolo svatého Jakuba Filipa byl sněm veliký v Praze s strany zákona božieho kněží, a tu táboři, slúžiece bez ornátóv, s mistry pražskými hádanie jsú měli. A kladli písma, proč tak činie, kterážto písma mistři pražští škodna a křiva pravili jsú býti. A písmy stálými[ag]stálými] s ſtalymi dovodili, dovozujíce také a oznamujíce, že o velebné svátosti těla božieho i o přijímaní kalichu držie, jakožto cierkev svatá drží, a že nedržie o zuostaní chleba po posvěcení. Také jsú dovodili, že držie o sedmeře svátostí cierkve svaté i jiné řády, kteréž drží všecka obec křesťanská.
Byli jsú také tu v Praze mnozí šlechtici a páni urození i města na sněmu z země české a moravské. A poselstvie jsú měli od králóv polského a uherského a od jednoho arcibiskupa