[C3r]číslo strany rukopisujako služebník, tak i Pán jeho a jako děvka, tak i pani její. Izajáš 4.[63]Is 4 Země poškvrněna jest od obyvatelův svých, zplynul svět, protož zlořečenství zžíře zemi. A opět jiný prorok. Od nejmenšího[64]nejmenšího: Neymenſſýho zajisté až do největšího[65]největšího: Neywětſſýho, všickni lakomství jsou pilni a od proroka až do kněze, všickni činí lest. Jeremiáš 6.[66]Jr 6,13 A opět jiný prorok: Není pravdy, není milosrdenství a není umění Božího na zemi. Zlořečenství a lež a vražda a krádež a cizoložstvo rozmohlo se a krev krve se dotýká. Protož kvíliti bude země. Ozeáš 4.[67]Os 4,1–3 A jiný prorok opět: Zahynul Svatý z země a upřímného v lidech není, všickni ve krví lákají, muž bratra svého loví k smrti, zlé rukou svých nazývají dobré, kníže žádá a soudce k navrácení, to jest k darům schopný, jest a veliký mluvil žádost duše své. Micheá. 7.[68]Mi 7,2–3
Třetí, na první svět sobě Bůh stěžoval, že byl zatvrdilého srdce proti všem radám jeho a pohrůžkám, kteréž jim předkládal skrz Noe, kazatele pokání svatého, napomínaje jich ku pokání a hroze jim záhubou a potopou, a na to koráb stavěti rozkázal, toho sobě ten lid nic nevážil, všemu tomu jen se posmíval. V kterýchžto povahách velice a hned na skrze podobní jsou těchto časův lidé oněm lidem. Neb jsou sobě zlehčili a v potupu vzali všeliká božská napomínání, pohrůžky i prosby, tak že žádné platnosti při nich nepůsobí slovo Boží, nébrž všecko mu všudy naspět činí, a tak se na nich plní onano řeč Boží proti Židům mluvená skrze proroka: Řekl Pán, navrať