chudým lidem, jiní pak lakomou žádostí vedeni jsouce, darův a halafancův žádají a podlé nich soudí. Někteří více přízně a přátelství nežli spravedlnosti šetříce, osoby v soudu přijímají. Mnozí pak, zvláště vyšších stavův, kteříž by jiných ochráncové býti měli a s nimi tak jako otcové s dítkami nakládati, faraonova jsouce srdce, tyranství nad nimi provozují, robotami ejiptskými nenáležitě je sužují, mocí berou a derou proti vší spravedlnosti domnívajíce se, že jim již všecko, což chtí, náleží činiti s nižšími, nad kterýmiž moc mají. Neznajíce toho nešťastní lidé, že jeden Bůh jest stvořitel bohatého i chudého, aniž na to mají pozor, co Bůh dí skrze Davida: Pro bídu chudých a pláč nuzných nyní povstanu, dí Pán. Žalm 11.
Protož na ty všecky, kteříž jsou tak cestu svou porušili, světlem této kométy Pán Bůh žalostivě naříkati ráčí, ano i slovem svatým skrz proroka: Knížata tvá jsou nevěrná, tovaryší zlodějův, všickni milují dary a následují záplaty, sirotkův nesoudí a pře vdovy nevchází k nim. Ezajáš 1. Opět týž prorok: Běda bezbožnému ve zlém, neb odplata v rukou jeho stane se. Lid můj dráčí jeho zloupili a ženy panovaly nad nimi. Ezajáš 3. Opět týž prorok: Čekal jsem, aby činili spravedlnost, a hle, volání. Běda, kteříž spojujete dům k domu a pole k poli přičiníte až do konce místa. Zdali budete vy sami bydleti v prostřed země? V uších mých jsou tyto věci Pána zástupův. Itemcizojazyčný text: Běda, kteří spravedliva