A co třeba mnohými věcmi se zaměstnávati, všecka svatá písma zaslibují lidu přijímající evangelium spasení a věčný život. (Pojištění.) A to nijakž býti nemůže, poněvadž hněv boží hříchem vzbuzený a zákonem vynesený odnesen, že zase přišlo spasení, spravedlnost a život. Ale že ne všechněm těchto věcí se dostává (jako Kainovi, Jidášovi, Saulovi a nyní tolikéž), tou příčinou doloženo jest v definicí na čtvrtém místě, že ta dobrodiní dávána bývají věřícím. (Příčina.) Světle Pán praví: Kdož věří ve mne, nezahyne, ale bude míti život věčný. (Pojištění.) A aby se nikdo nedomníval, že to na samých činech záleží, píše svatý Pavel, že člověk věrou bez skutků ospravedlňován bývá a toho mnohými důvody K Římanům i K Gallatům i širokými slovy dovodí.
Na pátém místě doloženo, že moc evangelium záleží v oběti Kristově. (Příčina.) Tak dí svatý Pavel: Skrze vykoupení, kteréž jest v Kristu Ježíši. (Pojištění.) Ono samo to slovo, kteréhož tuto svatý Pavel užívá, apolyzódis,cizojazyčný text totiž vykoupení neb vyplacení, kteréž působeno bývá dáním jisté summy za vyplacení do vězení zajatých. Takový dluh zaplatil za nás Kristus, když pro nás hříšné učiněn, abychom my byli boží spravedlností. Itemcizojazyčný text na šestém místě povědíno, že z evangelium Bůh má ohlašován býti a zvěstován v své dobrotě a milosrdenství (příčina). Neb toho pojišťuje komonstvo svatých andělů zpívající narozenému Pánu tuto písničku: Sláva na výsostech Bohu, na zemi pokoj lidem dobré vůle. (Pojištění.) Soudímeť zajisté, že se jest to stalo proto, aby se učili všickni, kdož toho Krista poznávají, příkladem andělů, dobrotu a milosrdenství boží zvelebovali, a zvláště když nás náš rozum vlastní k tomu ponouká, abychom dobrodincům svým se odplacovali. Nejposléze povědíno o užitcích, kderéž mají vynášeti vysvobození skrze evangelium. (Příčina.) Nebo toho potvrzuje svatý Pavel řka: My sme v Kristu stvoření k dobrým skutkům,