A to proto, aby jeho užívaje[k]užívaje] vžiwage,
mohl poznati, co ho s dobrého[l]dobrého] dobreho svozuje.
Ale však jest čeho litovati,
kdo se sám[m]sám] ſam smí o něj připraviti.
A to jiným ožralým bláznům věříc
a jejich zlých šlépějí[n]šlépějí] ſſlepěgij následujíc[o]následujíc] náſledugic,
jako by něco dobrého[p]dobrého] dobreho smejšleli
a skrze pivo neb víno toho dovozovali.
A protož uctivě se jich chci ptáti,
jaký[q]jaký] Jaky užitek z toho mohou znáti,
když se často opijí
a skrze to hrdlu, statku, poctivosti i duši uškozují.
Předmluva.
Ačkoli nepochybná naděje jest, že jeden každý[r]každý] každy kdožkoli v bázni boží rozumu užívati[s]užívati] vžiwati chce, to při sobě snadně uvážiti[t]uvážiti] vwažiti a zřetedlně najíti může, jak přílišné pití a naprosto zhovadilé ožralství člověku ouraz a škodu na duši, těle, statku i poctivosti znamenitě a nenabytě přináší, však proto těm, ješto rozpustile, nevážně a i nelidsky v tom se ve dne i v noci kochají, neškodné býti jest se vidělo k spasitedlnému napomenutí (tak, aby poznati mohli, co jim z toho dobrého a poctivého přichází) předložením obojího, totiž andělského[u]andělského] Andělſkeho i také ďábelského[v]ďábelského] ďábelſkeho naučení, něco o tom krátce sepsati, aby [A3r]číslo strany tisku