před svým umučením zvěstoval jim pokoj. Najprvé skrze anjely. Neb sú v čas jeho narozenie zpievali anjelé: „Sláva na výsostech Bohu a na zemi pokoj lidem dobré vóle,“ Luc.cizojazyčný text, 2. kapitola. Druhé, že jest on, je posielaje do židovstva kázat, velel jim, do kteréhožkoli domu vejdú, řieci: „Pokoj tomuto domu,“ Matúš, 10. kapitola. A chtě od nich odjíti, řekl jim: „Pokoj mój dávám vám, pokoj mój ostavuji vám,“ Jan, 14. kapitola. A protož sv. Pavel nazývá Krista „pokojem naším“, Efez.cizojazyčný text, 5. kapitola. Neb jest on učinil pokoj mezi Bohem a lidským národem. O tom die apoštol, Romanorumcizojazyčný text, 5. kapitola: „Smíření sme s Bohem skrze smrt syna jeho.“ A v epištole Colocen.cizojazyčný text, 1. kapitola: „Upokojuje skrze krev jeho i ty věci, kteréžto na zemiech, i ty, kteréž na nebesiech sú.“ Druhé, zvěstuje jim pokoj lásky. O němž řekl dřieve: „Pokoj mějte mezi vámi.“ Třetie, zvěstuje jim pokoj budúcí věčný.“ O němž die Izaiáš, 32. kapitola: „Sěde lid mój v krásě pokoje, v staniech bezpečnosti a v odpočinutí obohaceném.“ A proto, že pán Kristus tak pokoj miluje a tak pilně nám jej porúčie, máme my jej milovati a držěti, najprvé s Bohem. A o tom pokoji mluví Lev papež v jednom kázaní a řka: „Toť jest pravý pokoj, od vóle božie nebýti oddělenu. A v těch věcech, ješto sú samého Boha, kochati sě, kdyžto čitedlnost v nižádné straně neprotiví sě vóli a vóle rozomu.“ Druhé s lidmi máme mieti pokoj. O tom die sv. Augustin v knihách o slově božiem: „Sjednaj sě s protivníkem tvým! Neb nevieš, kdyť sě cěsta skoná, zóstaneť slúha a súdcě. Pak li zachováš protivníku tvému dobrú vóli a s ním sě svolíš, za súdci nalezneš otcě, z ukrutného slúhy nalezneš milostivého anjela tě nesúcieho do lóna Abrahamova a za žalář ráj.“ Opět sv. Augustin v týchž knihách die: „Pokoj jest jasnost mysli, klidnost umu, sprostnost srdcě,