a svou [269]číslo strany rukopisu[I]B III miłost konáš,
pro hříchy nás vždy hodně tresceš,
pro Syna svého miłuješ;
21 všech se Otcem býti ukazuješ,
když dary daruješ,
činíš vždy dobře, dobrým i złým,
však zustáváš spravedlivým,
22 vždy se i k złým trpělivě maje,
spasiti žádaje,
soud poslední svůj ohłašuješ,
ku pokání všech vzbuzuješ;
23 ty duše i těła opatruješ,
sám všecko zpravuješ,
dávaje všelikou potřebu
každému k jeho životu.
24 [#]obrázek nebo jiný grafický prvek[15]Symbol zdůrazňovací ručičky. Jistěs hoden cti a miłování
i následování,
ó, dejž, ať tvůj obraz neseme,
Syna tvého účastní[16]účastní: včaſtnj jsme;
25 i kázeň tvou vzłoženou pokorně
a v smłouvě dověrně,
že nás v ní sobě ospravedlníš,
v Kristu vítězstvím obdaříš;
26 učiniž to k chvále tvé miłosti
věčného otcovství
i pro čest słávu Syna svého,
Ježíše Pána našeho.“
B IV O skutku stvoření světa v šesti dnech[17]Počáteční majuskule uvozující sloky 1–33 tvoří akrostich JAN STARSY Z ŽEROTJNA KE CTY KRYSTU PAN, tj. Jan starší z Žerotína ke cti Kristu Pánu. Majuskule ukončující sloky 1–9 tvoří telestich MANDALENA, tj. Mandalena.
{Jako: Voláme z hlubokosti žaláře temného}marginální přípisek soudobou rukou
Z 1. Mojž. 1[18]Gn 1
[1]text doplněný editorem[19]V prameni není obsaženo.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek[20]První sloka je vytištěna pod notovým zápisem. Jáť[21]Jáť: JAť sem hotov, Bože můj,
srdcem tě upřímným
pro stvoření skutek tvůj
velebiti vroucně s lidem věrným.
2 Aby v známost jasnější
předivného díła
k tvé cti, słávě hojnější
přicházeła tvá moudrost i síła.
3 Nestihłý jsa od věků,
ráčiłs býti zjeven
v skutku stvoření svého,
trůj v osobách, v podstatě však jeden.
4 Słovo tvé, tvoru všeho
toť jest było původ,
témuž hojnost dobrého
udělení, tvých bohatství důvod.