[A4r]číslo strany rukopisurozličná lékařství a očišťování vymejšleli, jakož kníhy jejich ukazují.
Buoh pak všemohoucí, stvořivše všecky věci, nestvořil žádné z nich zlé, než všecky dobré a výborné[b]výborné] wbýorné, jakož i Písmo v Prvních kněhách Mojžíšových v první kapitole i na mnohých místech ukazuje, kdež dí: „Viděl pak Buoh všecky věci, které stvořil, a byly velmi dobré. Neb poněvádž on, jsa Stvořitelem všech těch věcí, jest nejvyšší a nejlepší dobré, nemaje v sobě nic zlého, protož jest také to, co jest z něho pošlo a od něho stvořeno a učiněno, zlé býti nemohlo, než dobré, jako i on Stvořitel jejich dobrý jest, neb od nejlepšího dobrého nemuože než dobré pojíti, jakož jsou toho i mudrcové přirozeným rozumem dosáhli, že jest to tak“ etc.cizojazyčný text
Poněvadž jsou pak všecky věci, a nejvejše člověk jakožto obraz Boží, od Boha dobré byly stvořeny, kudy jest to pak přišlo, že se zlé při nich nachází? Bůh věčný, poněvádž jsou [A4v]číslo strany rukopisulidé a mudrcové příčiny toho najíti nemohli, protož, aby ta příčina v nevědomosti nezuostala, a z toho, aby se o Bohu domníváno nebylo, že by on toho zlého příčinou byl a sám ta svá stvoření tak zlá a nedobrá stvořil, i ráčil on sám příčinu toho lidem zjeviti skrze Mojžíše, věrného služebníka svého, i také lékařství proti tomu zlému, čim má býti v člověku[3]v člověku: Cžlowěku přemoženo a vyplněno, oznámiti; kterýžto Mojžíš v 1. kněhách svých v 3. kapitole i jinde na mnoha místech klade toho všeho zlého a té vší nezřízenosti zlých žádostí v člověku příčinou býti hada – ďábla[4]ďábla: Diábla zlého, kterýž skrze závist a lstivou radu svou první rodiče lidského pokolení k tomu jest přivedl, že jsou proti přikázaní a zápovědi Božské jedli z dřeva znání zlého a dobrého, kteréž jim byl Bůh pod pokutou smrti zapověděl, aby z něho nejedli. A jakž jsou okusili z toho dřeva, hned od nich božství, kterým prvé byli naplněni a učiněni byli obrazem Božím,