při[A3v]číslo strany rukopisurození muože učiniti a čeho nemůže; a též co a pokud muože pocházeti z přirození[a]z přirození] přironj a komplexí jedné každé a co nemůže. Z toho jsou tomu porozuměli, že taková nezřízenost v člověku a takové zlé a škodlivé žádosti nemohou pocházeti z tak ušlechtilé a mírné komplexí jeho, než musí to odjinud v člověku přicházeti a jinou příčinu a jinej puovod míti nežli komplexí a přirození lidské. Protož mudrcové snažně o to usilovali, aby svým vtipem mohli dosáhnouti příčiny pravé, odkud jest to v lidské přirození přišlo a odkud pochází. Ale však, vtipně příčiny toho hledajíce, nemohli jí najíti. A, nemohše najíti, nechali toho při tom, než dali se v vyhledávaní toho, čím by a jakými prostředky to zlé v člověku mohlo zemdleno a vykořeněno býti a kudy by se člověk mohl očišťovati od takových nepravostí, aby jemu a duchu jeho v budoucím životě neškodily. Ale ani toho mudrcové najíti nemohli, ač jsou koli sobě [A4r]číslo strany rukopisurozličná lékařství a očišťování vymejšleli, jakož kníhy jejich ukazují.
Buoh pak všemohoucí, stvořivše všecky věci, nestvořil žádné z nich zlé, než všecky dobré a výborné[b]výborné] wbýorné, jakož i Písmo v Prvních kněhách Mojžíšových v první kapitole i na mnohých místech ukazuje, kdež dí: „Viděl pak Buoh všecky věci, které stvořil, a byly velmi dobré. Neb poněvádž on, jsa Stvořitelem všech těch věcí, jest nejvyšší a nejlepší dobré, nemaje v sobě nic zlého, protož jest také to, co jest z něho pošlo a od něho stvořeno a učiněno, zlé býti nemohlo, než dobré, jako i on Stvořitel jejich dobrý jest, neb od nejlepšího dobrého nemuože než dobré pojíti, jakož jsou toho i mudrcové přirozeným rozumem dosáhli, že jest to tak“ etc.cizojazyčný text
Poněvadž jsou pak všecky věci, a nejvejše člověk jakožto obraz Boží, od Boha dobré byly stvořeny, kudy jest to pak přišlo, že se zlé při nich nachází? Bůh věčný, poněvádž jsou