k Bohu. A skrze to cizoložníci ti uvozují na svět těžké a hrozné pokuty, kterýchž příčin lidé neznají, ale Bůh zná, že jsou toho příčina takoví hříchové, kteří z cizoložstva pocházejí.
To nešlechetné jecer harancizojazyčný text činí boj a nepokoj v člověku a k tomu člověka přivozuje, jakož svatý Pavel k římanuom píše, že člověk dobrý a svatý nečiní toho dobrého, kteréhož žádá, než činí to zlé, kteréhož nenávidí.
A to nešlechetné jecercizojazyčný text nechce v něm poddáno býti Bohu a zákonu jeho a více se v člověku zápovědmi rozpaluje a rozmáhá a více toho žádá, což se zapovídá.
A to zlé a nešlechetné jecer harancizojazyčný text a přirození ďábelské v člověku přivedlo k tomu, že Syn Boží musil se vtěliti a obětován býti, aby jeho krví, mocnější než jest ďábel, to přirození jeho jecer harancizojazyčný text z člověka vyvrženo a vyčištěno bylo, aby ďáblu v moci věčně nezuostal, než aby se s člověkem přirození Božské, kteréž bylo daleko odstoupilo, zase spojilo a obraz Boží potracený aby se zase obnovil a člověk aby Bohu zase připojen a věčně spasen byl.
To také nešlechetné jecer harancizojazyčný text k tomu přivedlo, že jest Buoh lidské pokolení po potopě musil rozděliti. Nejprvé rozličností jazykův a potom rozptýlením jich na tváři země do rozličných stran světa a usaditi každému národu anjela svého k ochraňování a k zpravování národu toho, jakož o tom psáno stojí v Pátých kněhách Mojžíšových v 32. kapitole, kdež dí: „Když jest Nejvyšší rozděloval národy na zemi, podlé počtu anjeluov Božích rozdělil je a každému národu vyměřil částku oblohy nebeské a hvězd, povětří, vod a země. A musil Bůh lidi vzíti na uzdu a sevříti čelisti jejich udidly a caňky a zbuditi muže učené a znající práva Božská přirozená, kterýmiž on svět zpravuje, aby k zprávě národům práva vydávali podobná právuom přirozeným, k kterýmž čím nejblíže práva