sě ku přijetí Ježíše, kterýžto chlubí sě, by byl syn boží, a jestiť člověk, boje sě smrti a řka: ‚Zamúcena jest duše má až do smrti.‘ A mnoho protivenstvie zlořečenstvím svým mně učinil jest. A skrzě mnohé věci protivil sě jest mně, zle mi čině. A mnohé, kteréž sem já slepé a chromé, hrbovaté, malomocné i trápené činil, on jest uzdravil. A mnoho mrtvých, kteréž sem já k tobě přivedl, ty jest on živé bez prosby i bez otázanie vytáhl a vytrhl k sobě.“
Odpověděv peklo, vece k Šatanovi, kniežeti svému: „Kto jest tak mocný, poněvadž jest člověk a bojí sě smrti? Však všichni mocní i dóstojní mú mohutností jsú jati a všecky moci i dóstojenstvie výsosti jsú mému panství poddány, kteréž si ty podrobil a přivedl sem svú mocí. Protož, poněvadž jsi ty tak mocný, kteraký jest to člověk Ježíš, jenž sě smrti bojí, a tvé moci sě protiví? Ale když je tak mocen v člověčenství, tehdy zajisté pravi tobě, všemohúcíť jest v božství a jeho moci nižádný nemóž sě protiviti a odolati. Ačť die, že by [sě]text doplněný editorem[16]doplněno podle uvedené edice smrti bál, všakť hlédá a chceť tě popásti a jieti a budeť tobě běda na věky věkóv!“
Odpověděv Šatan knieže, pekelné temnosti, vece: „I co pochybuješ a bojíš sě přijieti Ježíše, toho protivníka mého i tvého? Však sem já pokusil jeho a lid mój dávný židovský v nenávist a hněv veliký proti němu sem zbudil. A kopie sem naostřil ku proklání jeho a prorazenie skrzě jeho učedlníka zbudil sem, žluč s octem smiesil sem, aby jemu bylo dáno napitie. A přistrojil i připravil sem dřevo k ukřižování jeho, a vzkóřeť jest již smrt jeho, ať bych jeho přivedl k tobě, poddaného mně i tobě.“
Opět peklo otpoviedaje, i vece k Šatanovi, kniežeti svému: „Tys mi pověděl, že on jest, kterýžto ote mne bez prosby vytáhl a vyňal jest mrtvé. A mnozí zajisté sú ote mne zde jati, kteřížto jsúce živi na zemi, často sú mrtvé ot nás vytahovali a vynímali, ale ne svú mocí, než skrzě velikú prosbu jich všemohúcí bóh vyňal jest je ote mne. Kterýž jest to tehdy Ježíš, ješto slovem svým bez prosby mrtvé ote mne vynímá? Snad ten jest,