připad[Q2r]číslo strany rukopisunou na člověka[1695]člověka: Cžlowěka rozličná pokušení, proti kterýmž bojovati musí. Předkem jest najtrpčejší myšlení, když člověk[1696]člověk: Cžlowěk myslí, že se od tohoto světa a ‹začátek komentované pasážeode všech›konec komentované pasáže[1697]ode všech: odewſſech těch, s kterýmiž jsme v známosti, odlúčiti má. Potom přijdou hříchové, kteréž jsme proti Bohu provozovali. Ti obnovení budou a mrzcí, ješto trápí svědomí těžce a rozličně. Smrt, soud Boží, peklo a zatracení, strach zděsují starého člověka[1698]člověka: Cžlowěka hrozným hřmotem a nepokojem[1699]nepokojem: nepokogē. Mezi těmito všemi postrky potřebuje člověk stálé víry, nebo tyto předpověděné[1700]předpověděné: p̄dpowěděné věci budou strašlivé z příčiny mdlé víry naší, kteráž ještě málo vycvičená jest a nedosáhla dosti síly skrze slovo Boží, statku a bo[Q2v]číslo strany rukopisuhatství synuov Božích, totiž odpuštění všech hříchuov skrze Krista, konečné a jisté těla vzkříšení a to radostné ušlechtilé tovarystvo všech vyvolených i život věčný, a to vše v Kristu a skrze Krista.
V těchto kusích víry naší ‹začátek komentované pasážeměli bychom›konec komentované pasáže[1701]měli bychom: mělibychom se na každý den cvičiti a často k stolu Božímu choditi, avšak[1702]avšak: A wſſak prvé vyznajíce hříchy své a pilně navedeni i připraveni jsouce, abychom neumytýma rukama a myslí s věcí předrahou nezacházeli. Večeře Páně jest od několika let[1703]let: Leth až posavád nepoctivě a nedbánlivě držána, ba i od mnohých posmívána a opovržena byla. Toť jest jistě těžký hřích, jakož nynější nastávající trestání to [Q3r]číslo strany rukopisuzjevně vysvědčuje a svatý Pavel (‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[1704]1.: I k Korintuom[1705]k Korintuom: Korinthuom v ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže[1706]11.: XI kapitole[1707]kapitole: ka:) předpověděl: „Pán Buoh nás osvěť, abychom rozumní byli a od bluduov odstoupili.“ Protož máme Božího stolu žádati a tu obživení a fedrování a lásky hledati. A ačkoli nám sluší artikule víry v dobré paměti míti, avšak proto obzvláště máme při času smrti naší tyto čtyři artikule dobře přemejšleti: najprvé obcování svatých, odpuštění hříchuov skrze krev Kristovu, těla vzkříšení a život věčný.
Předkem, jakož smrt jest mouka, neb trestání hříchu, tak také častokrát přicházejí nemoci pro naše hříchy, jakož toho důvod jest v evangelium svatého[1708]svatého: S: