[Q1v]číslo strany rukopisuješto ti s těžkostí před ouklady nepřítele našeho dostojí, kteříž se za zdravého života k tomu dělení těla s duší a k té poslední hodině připravují. Kterak se pak těm stane, jenž ‹začátek komentované pasážebeze vší›konec komentované pasáže[1694]beze vší: ɓezewſſij Božské bázně a pokání nečistý, rozpustilý a zlý život vedli neb provozovali a ještě provozují? Jakým zpuosobem bojovati a rytěřovati budou?
Poněvádž již lidu mnoho jest a služebníci slova Božího nemohou na všech místech býti, tuto krátkou zprávu lidu sprostnému jsem sepsal, aby každý čísti uměje nemocným z slova Božího domlouvati a jim potěšení v potřebě jich dáti mohl.
Při času nemoci připad[Q2r]číslo strany rukopisunou na člověka[1695]člověka: Cžlowěka rozličná pokušení, proti kterýmž bojovati musí. Předkem jest najtrpčejší myšlení, když člověk[1696]člověk: Cžlowěk myslí, že se od tohoto světa a ‹začátek komentované pasážeode všech›konec komentované pasáže[1697]ode všech: odewſſech těch, s kterýmiž jsme v známosti, odlúčiti má. Potom přijdou hříchové, kteréž jsme proti Bohu provozovali. Ti obnovení budou a mrzcí, ješto trápí svědomí těžce a rozličně. Smrt, soud Boží, peklo a zatracení, strach zděsují starého člověka[1698]člověka: Cžlowěka hrozným hřmotem a nepokojem[1699]nepokojem: nepokogē. Mezi těmito všemi postrky potřebuje člověk stálé víry, nebo tyto předpověděné[1700]předpověděné: p̄dpowěděné věci budou strašlivé z příčiny mdlé víry naší, kteráž ještě málo vycvičená jest a nedosáhla dosti síly skrze slovo Boží, statku a bo[Q2v]číslo strany rukopisuhatství synuov Božích, totiž odpuštění všech hříchuov skrze Krista, konečné a jisté těla vzkříšení a to radostné ušlechtilé tovarystvo všech vyvolených i život věčný, a to vše v Kristu a skrze Krista.
V těchto kusích víry naší ‹začátek komentované pasážeměli bychom›konec komentované pasáže[1701]měli bychom: mělibychom se na každý den cvičiti a často k stolu Božímu choditi, avšak[1702]avšak: A wſſak prvé vyznajíce hříchy své a pilně navedeni i připraveni jsouce, abychom neumytýma rukama a myslí s věcí předrahou nezacházeli. Večeře Páně jest od několika let[1703]let: Leth až posavád nepoctivě a nedbánlivě držána, ba i od mnohých posmívána a opovržena byla. Toť jest jistě těžký hřích, jakož nynější nastávající trestání to