příjdou, tu se tepruv člověk obává, aby již dokonále od tváři Boží zavržen nebyl a že tu jiného nic není nežli věčná smrt. Kdož chce před ukrutným soudem Božím dostáti, teď musíme silní býti. Potřebí nám zmužilého srdce, aby žádné místo dáno nebylo lehkomyslnosti a zoufání.
O najdobrotivější Bože Otče všemohúcí, prosím daj a spomoz, abychom jsouce ještě za zdravého života bázni tvé se učili, slovo tvé svaté ctili a je milovali, tebe jakožto hlavu všeho našeho činění v umysl náš brali a abychom na tu poslední hodinu pamatujíc se odíli a opatřili a spaseni býti mohli jako dobrotiví a bojící se tebe a všecko naše činění abychom k tvé slávě přičítali a s tebou se věčně radovali, jakož Písmo svaté praví (Ekleziastikus v ‹začátek komentované pasáže7.›konec komentované pasáže): „Pomni ve všech tvých skutcích na poslední čas a nikdá nezhřešís.“
Když hříchové trápí a ssužují svědomí.
Tehdy mysli, že jest Syn Boží s nebe na tento svět bídný přišel a člověkem učiněn, tvé a všeho světa hříchy na sebe vzložil, za ně na kříži dobrovolně umřel, za ty za všecky dosti učinil a sám plátce byl. Ta předrahá smrt a krev Krista Ježíše pro tvé spasení vylita, jehožto smrti i ty učasten jsi. Jestli jediné věřiti budeš v Krista Ježíše, že jest rovně tak za tebe umřel, jako za svatého Petra a Pavla, o tom pochybovati nemáš, nebo jsi v smrt Kristovu pokřtěn a nechť tobě to není malé potěšení. (Římanuom v ‹začátek komentované pasáže6.›konec komentované pasáže kapitole). Neb tobě smrt Kristova tak k potěšení a pomoci příjde, že ty skrze ni hříchuom umřeš a jich konečné odpuštění učiješ, potom k soudnému dni vzkříšen budeš a příjdeš k spasení věčnému. (‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže Korintům ‹začátek komentované pasáže15.›konec komentované pasáže). Nebo tvé křesťanské pokřtění jest umluva milosti a přízně Boží spolčení i znamení, v němž jsi se s Bohem smířil, aby skrze to veselé a bezpečné svědomí měl pro odpuštění hříchuov skrze vzkříšení Kristovo.
Zajisté,