syna Saulova i služebníkuov jeho. Jáť prosím tebe, aby také nepřátely naše v ruce lidu tvého Izdrahelského dáti ráčil, aby jejich všecka moc, vojsko i jizdní zahanbeni byli. Dajž na ně, milý Pane, strach, dajž jim srdce lekavé, zemdliž smělost jich a moc, zmordujž je mečem těch, kteříž tebe milují, ‹začátek komentované pasážeať by›konec komentované pasáže chválili a velebili tebe všickni ti, kteříž znají jméno tvé svaté.“
A v tom vešli v bitvu. I pobito jich z houfu nepřítele Lyziáše pět tisíc mužuov.
Zmužilé napomenutí k udatnosti a smělosti od Juody Machabejského k lidu, když z vojska utíkati chtěli, učiněné. ‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže Machabejské ‹začátek komentované pasáže9.›konec komentované pasáže
Vida pak, že někteří utíkají, promluvil Júdas: „Odstup to od nás, abychom utíkati měli. Jestliže jest již pak čas náš přišel, chcemeť rytířsky bojovati a radějí v síle naší zemřeme za bratří naše, ‹začátek komentované pasáženežli bychom›konec komentované pasáže hanbu uvedli na poctivosti a slávu naši.
Dokonává se kníha, kteráž Studnice života slove.
Lékařství duše a připravení mysli člověčí k smrti z německého jazyku v českou řeč přeložené a nyní vnově přehlednuté a vytištěné.
‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže Petr ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže, Izajáš ‹začátek komentované pasáže53.›konec komentované pasáže
On jest hříchy naše na svém těle vnesl na dřevo, abychom hříchům zemrouce spravedlnosti živi byli, kteréhožto zsynalostí uzdraveni jsme.
Blahoslavení mrtví, jenž v Pánu umírají.
Pán položil na něho nepravosti všech nás.
Co jest platno člověku, aby veškeren svět získal a na své duši škodu ‹začátek komentované pasážekdy by›konec komentované pasáže trpěl? Aneb kterou dá člověk odměnu za duši svou? (Matouš v ‹začátek komentované pasáže15.›konec komentované pasáže).
Předmluva k čtenářuom.
Jest nám smrtedlným všem vědomo, že jednou umříti máme. Ale jest pohříchu malý počet těch, ‹začátek komentované pasážekteříž by›konec komentované pasáže na to myslili, kterak by smrtedlná těla svá Duchem Páně zpravili a se naučili, jakým by způsobem umysl svůj k smrti připraviti měli. Neb již poslední kratochvil lidského života času toho nastává, na čem neb věčné blahoslavenství aneb věčné zatracení záleží. Tuť jest poslední válka a potýkání s nepřítelem, odkudž Kristuov rytíř věčného vítězství pokudž