by svým neb cizím lidem oči vymietal. Pakli by kto to ukrutenstvie učinil a v tom shledán byl, ten jest upadl v nechut královu a zbožie všecko jeho na Jeho Milost spadlo.
Jestliže by který pán neb vladyka člověku svému neb ciziemu nos z hřiepí uřezal a v tom shledán byl, sám i se vším zbožím svým věz, že jest na Králově Milosti.
Takéž varovati se mají páni i vladyky svrchupsaní, aby žádný z nich hrdě se drže, lidského pokolenie krve lechce neváže, ruky neb nohy na špalek vložené žádnému neutínal ani sám, ani skrz jiného. Ktož by proti tomu učinil, pokutú a pomstú takovúž bude pokárán.
Na našem srdci jest, pilnú a nebezpečnú materii o sedání někakými cíli zřiezenými súžiti a určenými právy rozšířiti, aby duostojenstvie našeho výborného královstvie naši věrní, kteréž vždycky pokojny býti žádáme a bohaty, v nelibost smrtedlnú královské moci neupadli a sami sebe i svého zbožie v nebezpečnost ztracenie neuvedli, a ješto těžce váženo to býti má, aby budúcím svým poškvrny a známku těžké a hrubé stydlivosti neostavili. Protož následujíc v tom starého práva zachovánie, tiemto ustanovením za právo činíme, aby žádnému člověku, kteréhožkoli duostojenstvie, povýšenie neb stavu buď, žádného druhého popúzeti ani pobiezeti k sedání neslušalo, leč pro některé z těchto tří