[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
Ta modlitva, ješto od Krista na ukřižování byla propověděna, znamenána byla na Jubal, bratru Kubalchainovu. Jubal a Kubalchain synové Lamechovi byli, jenž nalezači řemesla železného a hudby byli, neb když K[ubalchaim]text doplněný editorem [kladi]text doplněný editoremvy zv[uk]text doplněný editorem [č]text doplněný editoreminieše, Jubal z toho zvuku kladivného notu nalezováše. Tehdy k takéj notě a kladivnému kování přirovnávámy Kristovu modlitvu a křižovatelev kovánie, neb když křižujíce Krista ke kříži přikováváchu, Kristus přěsladkú notu za ně otci svému zpieváše a řka: „Otče, odpusť jim, nebť nevědie, čsoť činie, neb nevědie, žeť tvój syn jsem, jehožť křižují.“ Nebo byť byli Židé a pohané věděli, že Jezus jest syn buoží, nikdyť by byli neukřižovali krále slávy ani sě jemu posmie[#]obrázek nebo jiný grafický prvekvali. Také sladkosti bieše ta přěblažená nota, že v téj hodině obrátilo sě lidu tři tisíce. Podobně Židé skrzě nalezačě řemesla kovářského byli znamenáni, neb ten obyčěj křižovánie najprvé nalezli. Neb nebyl obyčěj, by člověk k[e]text doplněný editorem kří[ži]text doplněný editorem hřěbími byl přibit, ale aby byl provazy roztěžen až do smrti. Také dobřě nalezač noty Jezukrista znamenal, neb on prvý byl, jenž takú notu buohu zazpieval. Kristus nejedno za své křižovatele buoha prosil, ale za spasenie všeho světa svého otcě žádostně žádal. Ačiž mnozí dávno za hřiech člověčí prosili, všakž ani skrzě modlitby ani skrzě oběti nebyli uslyšěni. Ale Christus modlil sě se slzami a s voláním velikým a uslyšán jest pro svú poctivost, to, čsož prosil, obdržav.