[142]číslo strany rukopisuchudoba jest dobrá, když ji člověk trpělivě nese a nedá se pro ni ve zlé skutky, že nekrade, nelúpí, nezrazuje, nefalšuje, ale poctivě se v chudobě živí, dobrým lidem posluhuje. Ale toto, králi milý, rač věděti, že pod vaši zprávu chudým lidem dobrým pod jednú osobú kněží huský nedadie se živiti, že mu je z Prahy, z Čechuov a z domuov nemocné vymětají, neučiní li vedlé jich viery té ukrutnosti. Pán Buoh nebude se dlúho dívati, neopravíte li toho etc.cizojazyčný text Nebo, že sme nemocní, tak Pán Buoh dopustí na bohaté šlajdr na tělo, kteří se bohatstvím tak otarasovali, že chudí nemohú býti. Tak Pán Buoh na krále, na kniežata dopustí tělesné nemoci kruté, totiž že jej vlkové jedí, oheň svatého Antoní pálí a jiné přešeredné nemoci. A to na ně dopustí pro truojí věc. Jedno proto, by jedna co mohlo bohatstvie prospěti proti ranám a mocí božským, v které přieliš doufají, nébrž ani lékaři jim prospěti nemohú, jako Konstantinovi v jeho malomocenstvie. Druhé, proto aby se v svým stavu vysokém nevýšili[47]v rukopise je se zapsáno dvakrát nad Pána Boha, ale bolestmi těla jsúc utrápeni, aby znali Pána Boha, k němu volali, jeho svatú milost chválili. Třetie, aby se jim odplatila nemilostivost, kterúž jsú učinili nad vězni. Druhdy nespravedlivě je dlúho vězíc, oči jim lúpajíc, ruce, nohy utinujíc aneb je mrtvíc. I proto Pán Buoh jim to zaplacuje, neb dí sám mně pomsta a jáť odplatím. Čtvrté, hanba a zlá smrt ačkoli jest v Čechách přísloví: Tiehne mu ke zlému, jako králi k oběšení. Avšak Jozue zvěsil krále Amonitské proti slunci, farao utopen v moři,