[120]číslo strany rukopisua chudoba mě v huskú vieru uvedla[42]slovo uvedlas je vepsáno nad řádkem. Jakož to buohdá na věky nebude, to opustie. Rač znamenati, kterak mnozí panoše Vaší Jasnosti držíce se, ztratili mnoho statkú, koně, oděnie, a mnozí, kto Vašie Jasnosti slúžili jsú odšedše, králi uherskému slúží. I proto tyto věci znamenaje, rač k úmluvám raději než k boji měřiti a rovně přijíti. Také račte věděti, žeť se chudince již stištie s berněmi a s poplatky a se vší bídú, kterú jest lid zachvátila pod Vaším kralováním a u větší bude vražena, bude li Tvá Jasnost k válkám mieřiti. I proto rač pospiešiti k úmluvám. Lépeť jest kniežata, biskupy, papeže i ciesaře a pány české všecky zachovati, než několik kněží neposlušných, u Pána Boha neposlušných, neb dí svatý Jakub: Kto dí, že miluje Pána Boha, kterého nevidí, a má v nenávisti bližnieho, kterého vidí, lhář jest a sám se svodí a pravdy božie v něm nenie.[43]Toto ale není v listu Jakubově, ale v listech Jana 1 J 4,20. Též také ktož dí, že Pána Boha poslúchá, kterého nevidí, ani s ním muož mluviti a starších svých neposlúchá, které vidí a slyší, nenieť v něm pravdy boží. A starších svých neposlušných kněžstvie od nich vezmúc a tam poslušenstvie slíbíc a jednotu cierkve svaté a tam pod jednú osobú přijímajíc, do Prahy přijdúc, křičí na papeže, na biskupy, na mnichy, na doktory, na kupce i na jiné všecky dobré lidi a Vaše Jasnost jim to přezří. Pro ně dá se v uošklivost všemu světu a všecko královstvie v zkaženie a v zahubenie. I proto pro Buoh rač prohlédnúti a ty kněží přivésti k řádu a k jednotě, kteří búří pod Vaší Jasností, nevědúc, kteraké búřky by větší zbúřili, aby bylo Vašie Jasnosti zle i všemu královstvie. Třetie, proto račte táhnúti ku pokoji a válek nestrojiti, neb již Vaše