přenáramně mnohými a čistými, ze všeho hedbáví a orudím čistým, zlatým, střiebrným jako bez čísla, ale však v počet, vrátil král babylonský orudí, když Židy zase navracoval. Třetie, že obecného dobrého viec hleděl než svého, udělal jest duom královský krásný a zeď okolo Jeruzaléma a mnoho měst vzdělal: Mello, Magedo, Grazer, Betheron, Balach, Palmíru a mnoho měst po púštích a zdmi ohradil jest je, a mnoho set městeček nehrazených. Čtvrté, z toho že žádné války nevedl jest, ale se všemi králi spříznil se jest. Najprvé, s králem babylonským, ten mu dceru dal a se všemi králi. Též rač učiniti, ó, Pane muoj milostivý, a budúť rádi slúžiti králové, knížata a dary budú veliké dávati, nenie li pozdě hodie nakázati. Byl bych při Vaší Jasnosti na počátku královstvie vašeho. Ó, králi, stálo by za mnoho tisíc tisícuov, ačť sem člověk světu zavržený, lepší by bohdá má rada byla ke všem věcem, i plod mužský, s boží pomocí, byl bych na tvú stolici zplodil uměním lékařským, ale Pán Buoh Tvé Jasnosti toho daru neráčil popřieti etc.cizojazyčný text Páté, že psal byl knihy múdrosti Cantica a Ecclesiasticum, v kterých jsú přípovědky náramně múdré a otázky činil jest o kořeních tři sta a o dříví počna od cedru až do yzopu a o hovadech a o ptácích a o rybách a o hadích, ale o tom nic nepsal jest, a sem tiem jist, že žádný od počátku světa těchto věcí lépe a rozuměji nesepsal jest než já, a buohdá knihy takové po mé smrti ostavím, že ani kraších ani užitečnějších nebylo nikdy od počátku