ani Pán Buoh ani světí. Čtvrté, který chce lid odvrátiti od viery křesťanské. Páté, který povstává proti papeži a kněžím, chtěje kněžstvo zahladiti. Šesté, který lúpí kostely z klenotuov, z platuov a tiem umenšuje službu boží. Sedmé, který královstvie tak velmi kazí, že co jsú předkové ke cti dobývali, královstvie to vše kazí, totižto každú čest duchovní i světskú, a aby ti lidé nebyli, zase platy rozmrhává i jiné věci. Osmé, který města, hrady, krajiny zastavuje, prodává, oddává přátelóm, dlužníkóm vedlé své vuole. Deváté, který sváry má s jinými králi a kniežaty tak, že ruce jeho proti všem a ruce všech proti němu. Desáté, který přes rok stojí v kletbě papežské a netbá se umluviti práva duchovní i světská, takového kniežete odsuzují za příliš zlého. Jedenádcté, který cestu lidem odvierá ke vší zlosti a netbá čím, jakž chce, co chce, kdy chce, etc.cizojazyčný text
Židovské královstvie jest královstvie, počíná se od Saule až do Sedechiáše, krále, který v té chvíle mělo v sobě lid oddělný obřezáváním od jiných lidí, maje v sobě hlavní město Jeruzalém, majíc v sobě dvanádcte krajin velikých a mnoho měst, které budu v dole jmenovati, za Šalomóna najmocnější, o kterého chvále tuto málo něco povím.
Jeruzalém jest, anebo bylo jest, město hlavní královstvie židovského, dvěma zdmi cihelnými čistě přepásané a mnoho set věžmi ozdobené a komíny dymními, a od sráčuov zhůru jako vížkami ozdobené, spojené z horú Sion, maje v sobě šest bran. Totiž bránu Davidovu a starú bránu a Efrajm