zjeviti. Třetie, vedlé doktoruov svatých, ti praví, že by měl svět toliko sedm tisíc od počátku až do konce trvati, a tak již by ho nedlúho bylo a o to nic nestarajme se, neb to Pán Buoh bez nás dobře řídí.
Stvořenie světa jest vyjití světa vedlé řeči Mojžiešovy v svuoj byt skrze skutky šest dnuov. Neb dí, že první den jest stvořil Pán Buoh světlo a den a noc. Ale to nenie právě položeno, neb den a noc jest od slunce. A potom klade, že Slunce čtvrtý den stvořeno etc.cizojazyčný text Druhý den die, že stvořil jest firmamentumcizojazyčný text, totižto nebe, hvězdy a zemi a moře a to opět státi nemuož. Třetie den dí, že stvořil jest z země bílé, totiž každú trávu zelenú a dřievie, nesúce ovoce každé vedlé svého přirozenie, maje tvářnost svú a símě svého zachovánie v sobě i své tvárnosti, a to jest dobře a rozumně položeno. Čtvrtý den dí, že stvořil jest Slunce a Měsíc a hvězdy, aby dělily den a noc a roky a osvěcovaly zemi, Slunce ve dne a měsíc i hvězdy v noci. Pátý den die Mojžieš, že stvořil jest Pán Buoh všecky živé věci, totižto ptáky, zvěř a zeměplazy, totiž hady, červy, žáby a u vodě velryby a ryby a rozkázal jest jim, řka: Rosťte a rozmáhajte se a naplňte zemi a vody a povětří na zemi. Šestý den stvořil jest člověka jako pána všech věcí a učinil jest jeho pána všech věcí a stvořil jest je muže a ženu a požehnal jest jim a řekl jest: Rosťte a rozmáhajte se a naplňte zemi a poddajte ji sobě a opanujte všemu stvořenie. Aj dal sem vám k jiedlu ptáky i hovada i každú věc živú a každú trávu vám i hovadóm země k jídlu. Sedmý den odpočinul jest Pán Buoh a přestal jest od diela.