nesmrtedlné. Šesté, smrtedlné jako všecky živé věci pod měsiecem.
Ale věci na světě mohú šesterým během nazvány býti. Najprvé, že by bylo něco stvořeného, toho nenie, neb die Písmo: Viděl jest Pán Buoh všecky věci a viděl, že jsú dobré. A tak nic zlého nenie stvořeno, tak jest i ďábel dobrý. Druhé, že kazí dobré, a to se nezná, než po zkaženie dobrého. Tak mol jest zlý, že kazí rúcho a nemoc člověka. Třetie, v živých věcech přirozené nepřátelstvo, jako lev že sní vola a kočka myš, to nenie zlé, neb jest od Pána Boha stvořený, neb skrze to musí svět se zachovati, neb člověk všecky věci živé hubí, aby se zachoval, a když ušlechtilejší věc, že skrze méně ušlechtilú zachovává, to jest dobré. Čtvrté, hřiechu zlé, to jest skutku zlého jako zabití člověka, zrada a jiní hřiechové. Páté, v opuštěnie dobrého jako nejití do kostela v svátek. Šesté, že jest viec bolestivá, tak oheň jest zlý, že pálí člověka a voda topí, však jsú věci dobré a nám velmi užitečné.
Trvání světa jest trvání vedlé řečí rozličných truoje. Najprvé, vedlé Aristotilešovi řeči že od počátku světa až do konce jest let třidceti a šest tisícuov a pět set let a již od počátku světa minulo jest let pět tisíc dvě stě a třidceti. A tak ještě má svět státi třidceti tisícuov a jeden tisíc a tři sta a sedmdesát let, počta od léta božieho tisícieho čtyřstého a sedmdesátého prvnieho. Druhé, vedlé Pána Krista, že dí, že o posledním dni žádný nevie, jedině Otec a komu chce Otec zjeviti.