[18r]číslo strany rukopisunazván.“ Vzpoviedaj jeho také pravého buoha z božstvie a věčnému otci syna vždy býti spolu rovna.[116]Znamenán … rovna] Beda Venerabilis, Homiliae 1,6–8
Ale ty, hospodine, smiluj sě nad námi. Chvála buohu…
Dixit angelus ad Mariamcizojazyčný text[117]Dixit angelus ad Mariam] připsáno na okraji
Vecě anděl k Mariji: „Neboj sě, Maria, nalezla jsi milost u hospodina.
Aj, počneš i porodíš syna a bude nazváno jméno jeho Jesus.“
Nalezla jsi milost u hospodina.[118]Vecě … hospodina] srov. CantusID 006466
Lekcie (Quid ante de futuro temporecizojazyčný text[119]Quid ante de futuro tempore] připsáno na okraji)
Čsož napřěd o budúciem času řečeno jest: „Tenť bude veliký a syn Najvyššieho bude nazván“, žádný tak rozuměti nemněj, by hospodin [18v]číslo strany rukopisuJesus Kristus přěd porozením panenským nebyl, ale takto tomu radše řečení rozumějmy, že moc buožie velebnosti, jíž buoží syn věčně jměl, týž člověk narozen z panny přijal, aby ne dvú přirození osoba byla smiřitele a vykupitele našeho. „A dá jemu hospodin buoh stolici Davida, otcě jeho.“ Stolicí Davidovú miení králevstvie israhelského lidu, jež[120]jež] giez rkp. za svého času David buožím přikázaním a spomocí věrnú nábožností zpravoval.[121]Čsož … zpravoval] Beda Venerabilis, Homiliae 1,8–9
[19r]číslo strany rukopisuAle ty, hospodine, smiluj sě nad námi. Chvála buohu…
Ecce concipiescizojazyčný text[122]Ecce concipies] připsáno na okraji
Aj, počneš i porodíš syna a bude nazváno jméno jeho Jesus.
Tenť bude[123]bude] buude rkp. veliký a syn Najvyššieho bude nazván a dá jemu hospodin stolici Davida otcě jeho.
A bude nazváno jméno jeho Jesus.[124]Aj … Jesus] srov. CantusID 006579
Dedit ergo Dominuscizojazyčný text[125]Dedit ergo Dominus] připsáno na okraji
Dal jest tehdy hospodin vykupiteli našemu stolici Davida, otcě jeho, když jej z pokolenie Davidova otělesniti zpósobil, aby lid, jejž David časným kralováním zpravoval, on milostí duchovní do věčného přěvedl krá[19v]číslo strany rukopisulevstvie. O němž apoštol praví: „Jenž vysvobodil nás z moci temnosti a přěvedl do králevstvie syna světlosti své.“ Protož týž lid buožím nucením napomanut, když on do Jerusalema majě trpěti jedieše, na jeho chválu radujě sě zpieváše: „Požehnaný, jenž přišel ve jmě buožie, král israhelský.“ A jiný evangelista: „Požehnáno, jenž přišlo, králevstvie otcě našeho Davida.“[126]Dal … Davida] Beda Venerabilis, Homiliae 1,9
Ale ty, hospodine, smiluj sě nad námi. Chvála buohu…