Závěrné, žeť jest jemu za to také dosti učiněno. Neb člověk, jenž jest před shřešením neměl těla porušeného, to již po shřešení má tělo porušené. A protož dosti máš na tom, neb pro jednu vinu nemá ižádný dvuojé vinny trpěti, neb jest proti tobě, Pravdo. A protož, nechajíc všeho, já, Pokoj, radímť vám, ať by byl již pokoj mezi vámi. Neb David v žaltáři takto die: Milosrdenstvie a Pravda (točíš jenž jsú byly proti sobě hádajíce se) sešly sú se (točíš sjednaly jsú se spolu).“
Spravedlnost a Pokoj, jenž jsú se spolu křižovaly, ta jsta se políbila; a že políbenie jest znamenie a potvrzenie a slib pokoje, tehdy sú se spolu smieřily a pokoj se stal mezi nimi. A řečník diábel s velikú hanbú vrátil se jest do pekla.
A protož všechny děti vždy volají k své řečnici, milosrdné Panně Mariji, a řkúce: „Ej, a proto, naše milá řečnice, ony tvoji milosrdné oči, točíšto milosrdenstvie a pokoj, k nám obrať a Ježíše požehnaného, plod břicha tvého, nám po této púšti ukaž.“ Ale Astarota, řečníka pekelného, po této púšti nám neukazuj, ó milostivá, ó laskavá, ó sladká Panno Maria! Amen.
Skonán jest súd Astorotóv, pekelnieho řečníka, proti lidskému pokolení tu středu před svatú Lucií léta MCCCCXLIII.