svého
na tento svět bídný
poslal, ješto byl tobě v božství rovný.
Řídils to všecko pro naše spasení,
dals ho v takové ponížení,
že byl nejbídnější,
nad jiné lidi v potupě největší,
neb na sebe přijal naše neduhy
a platil za nás těžké dluhy,
nesl naše bolesti
pro hříchy naše, mrzké nepravosti.
Jehož jsi ty, Otče, pro nás tak trestal,
na něm hněv tvůj zuřivý přestal,
kterým[s]text doplněný editorem ho obtížil,
vnítř i zevnítř v těle i duši soužil.
Ačkolivěk on nezasloužil toho,
nebo neučinil nic zlého,
aniž kdy jaká lest
v oustech jeho svatých nalezená jest,
však proto, jakožto beránek tichý,
tiše trpěl pro naše hříchy,
když láli, zas nelál,
za přestupníky se modlil a volal.
Protož tebe prosíme, milý Otče,
jakžkolivěk zbloudilé ovce,
rač nás skrze něho
uzdraviti z sinalosti ran jeho.
Přiveď nás k tomu
skrz pravdy naučení,
ať v něm máme ospravedlnění,
neb on svou položil
duši na smrt za nás, by člověk obžil.
A poněvadž sme skrz něho koupení,
skrz krve jeho vycezení,
dej nám v tvém království
užívati nebeského dědictví. Amen.
Na Velikou noc
Summa epištoly v 1. Kor. z kap. 5.
Poněvadž jsou Židé hmotné kvašené chleby z domův svých vybývali, když beránek při té staré Veliké noci obětován byl, mnohém více křesťané kvasy staré hříchův z srdci a duší svých vymítati mají, poněvadž jest pravý beránek velikonoční za hříchy jejich obětován.
Píseň. Zpívá se jako: Ej, ten silný lev udatný.
Beránku velikonoční,
Kriste, Synu Boží věčný,
dejž bychom tvých milosti byli vděční,
že jsi obětován za nás,
vstal jsi z mrtvých třetí den zas,
prosíme, vyvrz z nás hříchův starý kvas.
Ať jsme nové pokropení,
působ při nás obnovení,
ať se podobíme k tvému vzkříšení.
Jsouc zde živí v pobožnosti,
nechajíc hříchů, zlosti,
hodovali v pravdě a upřímnosti.
Jedouc beránka čistého,
tebe, pro nás vzkříšeného
v svátosti přijímání Slova tvého.
Po této pak smrtedlnosti
rač nás vzkřísiti k radosti,
věčným hodům k chvále tvé velebnosti.
Summa evanjelium svatého Mar. z kap. 16.