Kapitola sedmá o súzení Tiberiově, aby Kristus jakožto bóh byl následován po všem světě, a o smrti Tiberia.
Potom Tiberius ciesař, když bieše všecky věci o Kristovi zvěděl, zjevi starostám i súdcem svým, všem Římenínóm řka, že by přieliš dobře bylo, když by Krista svým usúzením i svým ustanovením potvrdili, aby po všem světě jako pravý bóh následován byl. Tehdy ti súdce pohrzěchu řečí ciesařovú, protože jim prvé zjeveno nebylo. Neb právo staré tak bieše potvrzeno, aby v Římě nižádný nebyl jměn za boha, jediné potvrzením a přisúzením římských súdcí vplně potvrzen leč by byl. A když tak, jakož sem napřed pověděl, Římané tiem pohrzěchu, Tiberius jediné s těmi, s kterýmiž sě pokřtil bieše, stav svój křesťanský držieše, ale povoluje nebo přijímaje žaloby těch, kteříž na křesťany žalováchu; než on u vieře, kterúž jest byl na křtu přijal, silně v syna božieho věře, ostal. Potom pak do roka v ciesařství byl živ a pět měsiecóv, i umře podlé Říma v své vieře anebo v své sieni.
Kapitola osmá, kterak Kristus oznámen jest Nerovi ot apoštolóv listem Pilátovým.
Toho pak času Nero přije dóstojenstvie ciesařstvie římského. A po několiko letech přišli sú učedlníci Jezukristovi do města římského. A přibral sě také tam Šimon, v uměnie čarodějném velmi umělý, v němžto i ďábli bydléchu mnozí, kterýžto sě bohem a synem božím pravieše, a že on mezi židy byl umučen, umrtven i pohřeben a třetí den z mrtvých vstal.
A když to Nerovi ciesaři by zvěstováno o Jezukristovi, synu božiem, i všecky věci, kteréž sú sě dály o něm mezi židy, pověděno jest také jemu tehdy o Pilátovi. Kterýžto ihned poslal jest rytieře své do amerinského města i káza přivésti Piláta. A když by přiveden, rozpravi Nerovi všecky věci, kteréžto o Kristu Ježíšovi Nazaretském staly sú sě. A při tom byla sta dva učedlníky Kristova, Petr a Pavel. Neb ti zajisté apoštolé nemajíce Šimona za Krista, než za svódci, řekli sú Nerovi: „Ciesaři dobrý, chceš li věděti, které věci dály sú sě v židovstvie, přijmi listy Ponského Piláta, poslané