6. Předřečený kostel hrobu Páně obsahuje též v sobě místo, na kterém svatá Helena kříž Páně, hřebíky a trnovou korunu nalezla, jest místo čtyrydceti stupní hluboké pod zemí v skále vytesané.
7. V témž kostele jest kaple Hanění řečená, protože jest v ní sloup, k kterému Kristus, jsouce přivázán, vysmíván a haněn byl.
8. Jak již vejš řečeno jest, obsahuje týž kostel Hrobu Páně horu Kalvárie, na kterou pobožní poutnící bez střevíc po osumnácti schodech vstupují. Má ta kaple dva díly, jeden díl ukazuje místo, na kterém Spasitel náš na kříži visel, a ten díl náleží Řekům, druhý díl ukazuje místo, kde týž Spasitel na kříž přibit byl, a to místo pobožnosti katolikův slouží. Nedaleko odtuď viděti jest jámu, v které kříž stál, a skálu, která se rozpukla, když Kristus ducha svého Bohu otci odevzdával. Někteří se domivají, že na témž místě první otec náš, Adam, jest pochován a že na něm Melchisedech, jakož i Abraham oběti své obětovali a jiné mnohé tajemství se tam staly.
9. Leží v tom kostele taky kámen, na který nejsvětější tělo Kristovo mrtvé, z kříže složené a od Nikodema a Jozefa z Arymathie vonnými mastmi mazané bylo.
10. Viděti též jest hroby Godfrida a Eldurge. Tam v rozličných za starodávna katolikům náležejících kruftách a sklípkách bydlejí Armenští, Sotiánští, Goští a Maronítští, nejpřednější však plac, na kterém hrob Páně stojí, až posavád katolici, prostřední Řekové držejí, jiní v kapli hory olivetské pobožnost svou provádějí. Tyto všecky věcí šetrně a bedlivě zhlídnouc, zustali jsme na nešpořích, které správce katolický držel. Po nešpoře jiní sem i tam se rozešli, my s devíti aneb s desíti duchovními celou noc v kostele Svatého hrobu zavření jsme zustali. Ráno v osum hodin, když se dveře kostelní odevřely, již pohotově byl správce s mnohými duchovními, který obyčejnou mši spívanou a procesí v rouchu mešním ku podivu drahém držel. Mezi jinými ozdobami kostelními visela lampa důkladná, ne jenom světlem obyčejným, ale i nesčislnými