spra[97r]číslo strany rukopisuvedlnosti, a ne zlořečenství. A protož naši předkové, bojíce se toho stonutí s obou stran, udělali most kamenný pevných kompaktát, jímž by k sobě po nich přístup svorný a bezpečný měli, totiž aby se nehaněli, nezlořečili. A ten most kolik má sklepův, tolik mají kompaktáta artikulův, pečetmi jako železy utvrzená. A tak dobře kompaktáta kamennej[cp]kamennej] kameney se most zname[97v]číslo strany rukopisunají, neb i synové Ruben, Gád a Manasse udělali nad jordánskou řekou pactumcizojazyčný text s půldesátým pokolením, totiž oltář kamenný nesmírné velikosti k stání paměti, ale ne k obětování. Tak protivníci nám kompaktáta udělali, ne aby sami podlé nich přijímali drahú obět, než svolení v nás toliko.
Že jest pak Malá Strana a věže jedna shořala, to znamená, že protivníci horlivostí proti [98r]číslo strany rukopisupravdě boží sami se pálí, a ne nás, neb víc sobě škodí nežli nám, a že císař pekelným ohněm shořal, totiž od té nemoci umřel.
Dvě věži mistry pražské a biskupský sněm znamenají se, dvú koncí, s jichžto povolením, obranú[cq]obranú] obrana a pomocí sou kompaktáta stvrzena a měla býti obhajována. Kteřížto nad jinými jako věže zlatomakovičné sú vyskytnuti a vystaveni. Ale jako most voda ruši[98v]číslo strany rukopisula a opět ondy opravovaný zrušiti svým rozvodněním chtěla, i Prahu zatopiti, tak zlořečenství papežovo vylévá se a rozvodňuje vždy, chce kompaktáta i víru zatopiti a zkaziti. Ale že i Malá Strana užila té zátopy, totiž že i protivníky zlořečí podlé nás, když Čechy zlořečí řkouce, že každý Čech kacíř, by pak i pod jednou byl, jakož to lép vědí jich strana, když do Říma [99r]číslo strany rukopisuchodí. Také se voda po městských oulicech vede skrze věže a kola k tomu připravená. Dvě věži se zbořily novoměstské a jedna skrze oheň. To znamená, že sú mezi námi protivníci jako vodáci, kteřížto svou pýchou zle naše obmejšlejí jako skrze věži putování a mýcení sem i tam, a vzlášť k papeži, a jako po trúbách žaloby jednají a klatby zase přinášejí a zlořečen[99v]číslo strany rukopisuství podlé obecného přísloví praj: po trúbách jednají.
Kterážto voda jakéž takéž nám pohodlé a ovlažení skrze trpělivost činí. Nepřátelé pak jako vodáci aby od nás za svú práci záplatu vzali, totiž dobrým za zlé abychom se odpláceli s poctivostí. Ale pejcha jich jako trouby a kola. Ohněm a vínem zlořečenství božího zkaženi budou, toliko aby i oni sami vodáci s svým řemeslem nezahynuli,