[138v]číslo strany rukopisuzní, jako by řekl, že oddieraní srdce od světa jest sobě království božího udierati a[en]a] s roucho celé pak neodedřené odeřčením srdce od světa míti, že jest sobě roucho království božího zsápati. Hřešiti pak jest je samému sobě hanebně mazati příkladem oněch, o nichž jest vyrčeno v žalmu: Odiní buďte jako dvénásobním rouchem pohaněním svým; proti písmu řkoucímu: Budiž roucho tvé skvoucí; totiž nevinnností. Kteráž[139r]číslo strany rukopisuto nevinnost jest bílému rouchu v Zevení přirovnaná, kdežto dí: Bílé roucho souť ospravedlnění svatých. Od nebeského pak království milování a upokojení utrhnouti a k zemským je věcem přispojiti jest z něho zloupenu býti, totiž raněním pekelným příkladem onoho stupujícího z Jeruzaléma pokojně nebe znamenajícího. Od hříšníkův se pak oddělovati i od jich obcování jest sobě to nebeského království roucho vy[139v]číslo strany rukopisumrskati aneb vyprašovati. Toť není ono čtení řkoucí: Vyjdouce z nehodného města, vymrzskejte prach od nich nabytý. Jako by řeklo, že vyjíti a odděliti se od zlých jest jaks jako vymrzskati sobě království božího roucho.
Tak[eo]Tak] ak o všem jiném máme rozuměti, že což my na sobě činíme a trpíme z rozkázaní božího, že nás tím vším království boží užitečně šlechtí jako křtem, když se v něm a v jiných pěti svátostech v témž křtu [140r]číslo strany rukopisuz podstaty spasení záležících smáčíme. Tím se nám království boží jako roucho pevností zstupuje, totiž upevňuje životem věčným v nich, čtením zaslíbeným. Sedmou pak svátostí, pokáním řečenou, jemiž se z oumysla vystříháme hříchův budoucích, zkroušení lístostivého minulých, z zpovědí, zdrželivého postu, z modliteb, z almužen, z strpení, loupeže a křivdy skládaní, jako postříhaním, majícím v sobě šartyš, bodlivé [140v]číslo strany rukopisušerhaklíky na kříž rozpínajícé, šmalcovaný planér postříhané núze a škodný kutnar, sukno se šlechtí, tenčí, hladí a barvičkovatí jako onomu synu marnotratnému kajícímu nápodobnou pak nešťastnou[ep]nešťastnou] neſſtiaſnau núzí trpělivě snesenou jako krajčovskými břidkými krájecími nožemi od nouze znícími. To též se království nebeské nouzí trpícímu jakž jako formuje, křaltuje a nekazí příkladem neduživého[eq]neduživého] nuduziweho Lazara, jemuž jest trpě[141r]číslo strany rukopisulivá