[115v]číslo strany rukopisuopláknutí, ačkoli mnohých grunty víry těmi se jako onehdajší povodní zslabí a zviklí.
Kterak brány, taková zdrželivost, totiž že jako prostranně vždycky špíži do Prahy vezou a málo ven, tak lid tento celým dnem od vejchodu až do západu, ba i v noci žéře a nikdá syt není. Ano i v noci jako s lupy vejdouce ustavičně, měli by aspoň jako branám brániti, ustům nedadouc vůle, a vzlášť [116r]číslo strany rukopisuv svátky do mší, jakož i to když v městech bývalo, ani špíže do města v svátky, ani v ousta ožralství bránili vézti. A protož že jest zed i okolo města, i okolo hradův i kostelův, to znamená, že všech věcí ohájce jest trpělivost silná a brány střídmosti že víru, lásku, naději i opatrnost krmí, i spravedlnost. A pro spravedlnost též že se tříbí na šibenici a na rozhra[116v]číslo strany rukopisuní.
Protož tak hmotně svůj život ohmatajíc duchovního stavení, co zbořeného, obnovme a ustavme, a co zmazaného, obmejme, co pustého, osaďme, co neplného, vyplňme, co mdlého, posilňme, co tmavého, na jevo vynesme. A tak nás živý člověk nedobude etc., než ten všemohúcí Pán, kterýž nám tělo i duši dal, aby dobuda nás zase je sobě vzal a jim bezpečnější příbytek v sobě samém[dg]samém] samen v městě nebeském dal, amen. Amen.
[Vlastním rodičuom svým]text doplněný editorem[14]nadpis doplněn podle úvodního obsahu
[118r]číslo strany rukopisuVlastním[dh]Vlastním] lastni rodičům svým, totiž otci s mateří, kněz Jan, syn váš, zdravé potěšení vzkazuji, a to ne z svých, než z oust Syna božího vyňaté řkoucího: Nepečujte, co byšte jedli, pili ani čím byšte se odívali. Víť Otec váš nebeský, že toho všeho potřebujete, protož hledajte prvotně království božího a spravedlnosti jeho a všeť bude přivrženo vám. Kterémužto potěšení dává rozum to vaše, jež mezi rukama máte, krajčovské řemeslo, v němžto [118v]číslo strany rukopisuse není potřebí starati o mzdu, v níž záleží živnost časná, než jen hleděti krajčovstva. A záplata hodná přidána bývá, o níž se starati záleží na toho, číž je sukno. Nazpět se pak starati prvé o živnost nežli o dílo jest nejen nepořádná, ale i zpohanilá věc. Tak starati se o časnú živnost prvé než o království boží a o jeho spravedlnost nepořádná jest a zpohanilá věc, poněvažd naše je se starati o království boží a o