hříchy když sem srovnal, porozuměl sem, že ste mi ty sejry poslali, abych je naučil vám mluviti, ješto je to nepodobnějí nežli oslici Balamovu naučiti mluviti a přes to, poněvadž jest psáno, že budou li děti mlčeti, kamení budou volati, protož já, poň jsa dítě, neumějíc toho, což chcete, mluviti, pomlčím, ale poslechnu, co tito dva sýrové ke cti a k chvále buoží a k naučení našemu volají v kněhách Jobových řkouc: Rozpomeň se, Pane, že jako mléko vydojil jsi mne a jako sejr jsi mě sýřil, koží a tělem vodil jsi mě, život a milosrdenství dal si mi a navštěvování tvé ostříhalo ducha mého. Budu li nemilostivý, běda mně, pak li spravedlivý, nepozdvihnu hlavy mé, nasycen jsa trápení.
Z té řeči jest zřejmo, že jest člověk stvořen jako sejr. Což tehdy snad díme: A poněvadž jest tak, tehdy Pán Buoh našimi hříchy jest vinen? Však kdyby do sejra syřiště smrdutého bujného telce aneb chlípného berana s žaludku nepřiložili, sejr by se nezkazil ani červy rozlezl. Tak kdyby člověk syřištěm hříchu nebyl počat, nemohl by se hříchy zkaziti, jakož psáno: V nešlechetnosti počat sem, protože mě v hříších súci porodila máti má. K tomu ne já, ale podobenství sejra mluví, že kdyby do mléka vydojeného syřiště nepřičinili, sejr by nemohl býti. Tak kdyby rodičové hříchu snití neučinili, člověk by se nenarodil. Mluvíť i to podobenství sejra, že ten, kdož syřiště do sejra přikládá, že též i soli přikládá a přisejpá, aby přemohl syřiště, aby se nesmradilo. Tak Pán stvořitel, ačkoli jest stvořil nás a dal se nám v hříchu počíti, ale však jest i soli přirozeného zákona neobmeškal v nás vsypati, kterýž by nám hříchy se nadál zkaziti, jakož psáno, že pohané od přirození ty věci, které sou zákona, plní. A též pohan Cicero zná se k tomu řka: 3 lib. Tuscu.: Souť semena v smyslech našich, jimžto kdybychom dorostli, samo by nás přirození k blahoslavenému životu přivedlo. A protož tehdy hle, to podobenství sejra vymlúvá Pána stvořitele, jenž jest nás v tvořidle vzkřísil, že naší zlostí a zkázou on vinen není, an i hospodyně zkázou sejra nebývá vinna, když neuskoupí se ho vosoliti, jako sluší, než sejr vinen bejvá a přisouzen sviniem.
Neb zlý člověk k zkazilému a zčervilému sejru jest podobný takto, neb lakomec jest takový před Buohem a smrdutý jako zapařilý sejr, neb své zbuoží paří v zadušité truhle