roucho, ke dni třetímu umýte se a budete čistí. Ó, šestí, řku, aby poslechli aspoň onoho podobenství: Hester, kteráž je poslala Mardocheovi roucho, aby pytel neb plachtu svlék a oblékl se v roucho hotové, znamenávající království boží.
Toť jest to království boží, za jehožto kázaním apoštolé zapomínali chleba, jídla, žen, dětí, syny, řemesl, otcův, mater, přátel, dědin i vší lahody světa. Tohoť tak krásného království pamět zamilování a nedajme žádaní, až dodnes dává v zapomenutí všeliký nedostatek i dostatek, o kterémžto království je v Pozdravení na počátku řečeno: Hledajte najprv království božího a spravedlnosti jeho a všeť vám přivrženo bude. To je, že ktož království božího a spravedlnosti jeho hlédají, což koli časného mají, to za vše potřebné mají, poněvažd Pán ten přída k všem jmenuje řka: Všeť vám bude přivrženo. Nebť on ví, coť jest nám potřebí a co zbytky. To tehdy, což máme, za vše potřebné sobě býti věříme, byť pak to jiní i chudobou jmenovali. Nebť jest nám na mále dosti. Poněvadž v mále, totiž v chudobě, můžem najíti království boží, jakož jest psáno: Blahoslavení chudí duchem, neb jich jest království nebeské. Jako na chudé ovci roucho a na chudém božím beránku království nebeské hledání pak to, jimiž prvotně pobízí: Hledajte království nebeského a spravedlnosti jeho. Co jest vykládaní čtení, jenž míní vo modlitbě i dí: Hledajte a najdete. To jest: modlte se aneb modlitbou hledajte království božího a spravedlnosti jeho. Kterážto modlitba jest: Otče náš, jenž si na nebesích, přiď království tvé; v kteréžto království já vás najíti i od vás nalezen býti žádám. A zatím, bude li vůle Páně, i v Praze vás opatřiti zdrávy myslím. Amen.
Rybové
Vyšpehovalť sem na placu srdce tvého, cná paní Rybová, hádku Chudoby s Buohatstvím aneb pořekování. Totiž že je chtěla Chudoba s Buohatstvím tovaryšiti, ale Buohatství odpovídá: „Pravíť Písmo, Chudobo, aby se netovaryšila mocnějšímu sebe. Žeť žádného tovarystva nemá hliněná poklička s hrncem měděným. A že má buohatý v ušklivosti chudého a že břémě na se béře, ktož s mocnějším tovaryší. A protož ty, Chudobo, tovaryš s Nouzí, s Bídou v votrhaných chalupách, a ne se mnou, neb sem já tě již přemohlo.“
Chudoba: „Takéť jest napsáno: Učiň se ochotný chudině. A protož daj [s]text doplněný editorem sebou mluviti! Však