z podstaty spasení záležících smáčíme. Tím se nám království boží jako roucho pevností zstupuje, totiž upevňuje životem věčným v nich, čtením zaslíbeným. Sedmou pak svátostí, pokáním řečenou, jemiž se z oumysla vystříháme hříchův budoucích, zkroušení lístostivého minulých, z zpovědí, zdrželivého postu, z modliteb, z almužen, z strpení, loupeže a křivdy skládaní, jako postříhaním, majícím v sobě šartyš, bodlivé šerhaklíky na kříž rozpínajícé, šmalcovaný planér postříhané núze a škodný kutnar, sukno se šlechtí, tenčí, hladí a barvičkovatí jako onomu synu marnotratnému kajícímu nápodobnou pak nešťastnou núzí trpělivě snesenou jako krajčovskými břidkými krájecími nožemi od nouze znícími. To též se království nebeské nouzí trpícímu jakž jako formuje, křaltuje a nekazí příkladem neduživého Lazara, jemuž jest trpělivá nouze skrojila roucho království božího v hod a v tref. Strachem pak a lekáním aneb bázní boží nabádající k milování božímu, jakž se jako zase núzí skrojeného sšívá podlé doktorského vejkladu řkoucího, že bázen boží uvodí a vleče po sobě milování boží jako jehla píchavá nit, spojující zápal pak přirozený vnitř v těle smrtedlném a zevnitř nátisk pokušení od ďábla, od světa strpěti bez svolení a bez hřešení, jako na horké, mokrými obalené hadry cihle štrajcholcem presovaná sukně nepropálí se ani zkazí, než zhladne a zvolnatí. Království nebeské prskavých pak pomlouvaní, hanění, kacieřování, křivých nařčení z oust nepříznivých prejštících se strpením jako s prskováním barvička makovatí, vstává na království nebeském rouchu. Nemocí také svraskavou jakoužkoli trpělivou, jakž se jako falduje a řasnatí, smrtí též trpělivou, jakkoli potvornou vlastní, totiž přirozenou aneb mučedlnickou, jako sukně potvorným zavěšením přibývá téhož, a ihned dohotoveno k oblečení vzápětí bývá. A tohož vede v naději roucha nebeského přihotoveného smrti nepohřbujem mrtvých v blstných sukních.
[Z]text doplněný editorem téť jest řeči zřejmo, že tyto všecky věci na každé vzlášť sukni mušejí se shledati k dokonání jí. A které se koli z těch věcí, a nadto několika nedostane,