kte[30r]číslo strany rukopisuříž sú se nenaučili v knihách spravedlnosti a pravdy. Jistě při zkúšení toho Mistra zlostní budú vykořeněni a nespravedlivie potupeni a sémě nešlechetných zahyne a zase v paměti budú věčně spravedlivie, slyšenie zlého nebudúť se báti. A protož die Eklesiastes: Před súdem připrav sobě spravedlnost. Také ta výpověd stane se od Súdce spravedlivého, ukrutného a hněvivého, kterýž nebude moci ukojen býti. Nebo Pán, kterýž nynie z přirozenie svého jest tichý jako beránek, tehdáž se okáže jako lev řevúcí, ukrutný a velmi rozhněvaný. Nebo Pán die lakomcóm, obžerným a pyšným, jakož Ozee prorok napsal: Vedlé žádostí svých naplnění jsú a nasyceni a pozdvihli sú srdce svého a zapomněli sú mne. Buduť já jim jakožto lvice a jakožto rys na cestě Asyrských, potkám já se s nimi jako nedvědice, když jie děti zlapají a roztrhám vnitřní věci od srdcí jich a rozptýlím je jakožto lev. Nebo co ukrutnějšieho této zvěři muož nalezeno býti. Die také Pán zatracenci, jakož Ezechiel napsal: Konec přišel jest nad tebú a vypustímť já prchlivost svú na tě. A súditiť tě budu podlé cest tvých, postavímť proti tobě všecky ohavnosti tvé. A neodpustíť oko mé nad tebú a ohavnosti tvé prostřed tebe bude, a zviete, že sem já Pán a přicházieť čas a blízkoť jest den zahubenie, nynie vylémť já hněv muoj a prchlivost mú na tě. Zajisté, Pane, jako oheň spalující les a jakožto plamen spaluje hory, též tehdáž trápiti je budeš v búři tvé a v hněvě tvém zarmútíš je. Nebo tehdáž