[225v]číslo strany rukopisusvatému božstvím v moci, v dobrotě i v múdrosti, ale menší člověčenstvím[4]původně bylo v textu zapsáno „clowiectwim“, k slabice „ctwim“ je stejnou rukou na horním okraji připsáno „čenſtwym“. Kristus Jezus jest věčný božstvím, ale nevěčný člověctvím. Kristus Jezus jest stvořitel i stvořenie, stvořitel vedlé božstvie, jenž jest nepočalo býti, stvořenie vedlé člověctvie, jenž jest počalo mocí Ducha svatého v životě Panny Marie. Kristus Jezus má v sobě božstvie, duši a tělo, ty tři věci, a však jest jediný pravý Bóh a pravý člověk.
Cierkev svatá obecná jest sbor všech vyvolených k spasení a ta sě na věky ot Boha neodlúčí. Cierkev svatá na tré sě dělí, tak že jedna strana slove cierkev svatá svítězilá, a ta jest sbor svatých všěch s Kristem v nebeské radosti, jenž sú již svítězili nad diáblem, nad světem a nad tělem. Druhá strana slove cierkev svatá odpočívajících neb spících, a jest sbor všech blahoslavených v očistci, jenž slovú proto odpočívající neb spící, že již sobě skutečně blahoslavenstvie nezasluhují, ale čakají, aby pomocí svatých, jenž sú živi, byli vyzvobozeni. Třetie strana slove cierkev svatá rytěřijície neb bojujície, a jest sbor vyvolených, jenž sú živi v světě a bojují proti diáblu, proti světu, proti tělu, a tak proti hřiechu. A proto každý z té cierkve bojovník slove rytieř krále velikého, Pána Jezukrista. Cierkev